eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w upały a ubiór.Re: Praca w upały a ubiór [z nieco innej perspektywy]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.silweb.
    pl!news.us.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.prz.edu.pl!lublin.pl!news.
    onet.pl!not-for-mail
    From: "cOOba" <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca w upały a ubiór [z nieco innej perspektywy]
    Date: Thu, 10 May 2007 23:12:28 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 41
    Message-ID: <f201rt$mve$1@news.onet.pl>
    References: <e8dfs9$iu$1@inews.gazeta.pl> <e8endd$2li$1@inews.gazeta.pl>
    <e8eojc$7d5$1@inews.gazeta.pl> <44ab8432$1@news.home.net.pl>
    <T...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 179-mi2-3.acn.waw.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1178831550 23534 82.210.190.179 (10 May 2007 21:12:30 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 May 2007 21:12:30 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
    X-Sender: +TDeCuk17MGT9Y1/fm4eEQ==
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:206475
    [ ukryj nagłówki ]

    Jeżeli Szanowne Grono pozwoli ja zapytam o coś nieco innego, choć
    (przynajmniej poniekąd zbliżonego):

    Nie chodzi mi tyle o ubiór w upały, a wogóle, niezależnie od okoliczności
    'atmosferycznych'.
    Być może ma to miejsce dlatego, że nie miałem okazję doświadczyć tego na
    tyle często, by mi się to 'przejadło' ale tym, dlaczego lubię rozmowy
    kwalifikacyjne jest nie tylko świadomość bliskości znalezienia zatrudnienia
    [choć oczywiście też], ale również dlatego, że staje się to okazją do
    odpowiedniego ubioru. Jestem mianowicie osobą, dla której garnitur nie jest
    smutną koniecznością, a czymś co sprawa mi przyjemność i w czym chadzałbym
    co dzień, jeśli byłoby to możliwe - do pracy, ale nie tylko (tak, wiem -
    zdrowy to ja na rozum nie jestem... ;) ). Nie ukrywam więc, że gdybym miał
    możliwość to szukałbym przede wszystkim pracy wymagającej takiej
    'reprezentacyjności'. Nie to jest jednak istotne: Najistotniejsza jest
    pojawiająca się wątpliwość: Czytając bodajże ten oto temat (nie znalazłem
    odpowiedniej wypowiedzi - może okulista potrzebny) natrafiłem na wątpliwość
    dot. konieczności noszenia garnituru w biurze. Moja wątpliwość jest
    następująca: O ile w zawodach, gdzie człowiek kontaktuje się z klientem
    (drugą osobą) to reprezentacyjność jest mile widziana [bądź wręcz wymagana]
    o tyle w przypadku biura, gdzie nikt, poza współpracownikami mnie nie
    widzi - taka konieczność wydawałaby się dziwna. Z drugiej strony jednak nie
    po raz pierwszy spotkałem się z opinią, że to właśnie od pracownika w biurze
    częstokroć wymaga się stroju wizytowego. No właśnie - jak to tak naprawdę
    jest ? Świadom jestem oczywiście, że może to w dużej mierze zależeć od
    konkretnego pracodawcy, ale czy można w jakiś sposób założyć, że pewna
    konkretna grupa zawodów [jaka] wymaga tejże reprezentacyjności, a inna nie ?
    I nie chodzi mi tutaj bynajmniej o pracowników wyższego szczebla (dyr.) bo,
    jak sądzę w stosunku do nich to więcej niż oczywiste (choć też zależy to
    chyba od pracodawcy - sam znam osobę, która piastuje stanowisko dyrektora w
    zagraniczej firmie i choć w 90% procentach jego ubiorem jest garnitur to w
    tygodniu zdarza się, iż przychodzi on w stroju tzw. 'casual' gdyż jest taka
    możliwość. Jak to więc jest: Czy da się sztywno zgrupować zawody w stosunku
    co do których ta reprezentacyjność jest ściśle wymagana ?

    --
    Regards for All
    -= cOOba =-



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1