eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w niedzieleRe: Praca w niedziele
  • Data: 2007-02-01 22:03:24
    Temat: Re: Praca w niedziele
    Od: Alien <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Kamil S. napisał(a):
    > Wydaje mi się, że rozdział dotyczący pracy w niedzielę i święta jest źle
    > skonstruwany albo jest jego zła interpretacja przez PIP.
    > Jeżeli jest tak jak piszesz to nie ma sytuacji, w której, jeżeli pracownik
    > nie dostanie dnia wolnego za pracę w niedzielę, to tym samym nie przekroczy
    > czasu pracy.

    A co z sobotami ? Poza tym weź pod uwagę, że grafik to grafik, a
    faktyczne rozliczeni może być inne. Przecież w grafiku nie możesz
    planować nadgodzin...

    > Dlatego, gdyby pracownikowi przysługiwałby dzień wolny w dzień kiedy
    > przychodzi do pracy, płatny w wysokości dodatku za pracę w niedzielę, to
    > rozwiązywałoby to problem iterpretacji tego punktu. Bo wtedy, gdyby miałby
    > przyjść do pracy w ten dzień, co niby dostał wolny, to za niedzielę dostałby
    > tylko dodatek wynikający z art. 151 i nie przekroczyłby czasu pracy.

    Za Chiny nie rozumiem :) Chyba jestem zmęczony...

    > Nie wiem skąd z góry interpretacja, że dzień oddany jest wolny bezpłatny?
    > Czy jest gdzieś zapis, że pracodawca nie może dać dnia wolnego płatnego
    > pracownikowi traktowanego jako dzień pracy? Czy istnieją takie "przymusowe"
    > przypadki, gdzie pracodawca musi dać taki dzień, bądź powinien?

    My się chyba nie rozumiemy... Ja nie napisałem, że oddany dzień wolny za
    niedzielę jest bezpłatny. Pracownikowi należy się normalne wynagrodzenie
    rozumiane jako stawka godzinowa/miesięczna, cokolwiek. Nie należą mu się
    tylko dodatki z tego tytułu.

    >> ---OT---
    >> Swoją drogą, skorzystam z okazji... Pracuje obecnie nad indywidualnymi
    >> kartami czasu pracy (w excelu). Zależy mi na tym żeby po wprowadzeniu
    >> godzin (rozpoczęcia i zakończenia pracy) każdego dnia w karcie wyliczały
    >> się nadgodziny 50%, 100%, nocki itd.
    >> Chętnie nawiążę kontakt z kimś kto ma już jakieś doświadczenie w tym
    >> temacie lub pracuje/-cował nad czymś podobnym, w celu wymiany doświadczeń
    >> lub rozwiązań...
    >
    > dla każdego pracownika oddzielny arkusz miesięczny?

    Zasadniczo tak. Ponieważ jednak mamy jednostki gdzie pracuje po
    kilkadziesiąt osób to myślę także o takim arkuszu gdzie grupowo
    wprowadza się godzinki, a później są one przenoszone na indywidualne
    karty. W zasadzie to nie myślę, tylko mam takie rozwiązanie...wymagające
    dopracowania szczegółów.


    --
    http://8nostromo.blogspot.com/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1