eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w domuRe: Praca w domu
  • Data: 2006-06-21 13:34:11
    Temat: Re: Praca w domu
    Od: "iska" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Oprócz typowych piramid finansowych istnieją metody sprzedaży,
    które wykazują pewne podobieństwa, i które często są mylone.
    Metody te zwane często "multilevel marketing" bądź też "network
    marketing", czyli tzw. marketing wielopoziomowy, jako metody sprzedaży
    bądź marketingu polegają na tym, że nabywca jakiegoś towaru nabywa
    jednocześnie prawo sprzedaży określonych produktów w zamian za
    prowizję lub odsetki od obrotu. To samo dotyczy następnych nabywców.
    Struktura multilevel marketing przypomina strukturę o charakterze
    piramidy. Jednakże cel tej formy marketingu jest inny niż cel systemu
    o charakterze piramidy. Marketing wielopoziomowy to metoda sprzedaży.
    Prowizja lub odsetki od obrotu stanowią gratyfikację za sprzedaż
    określonych produktów i są częścią systemu.

    W tym przypadku w grę nie wchodzi wpłacenie określonej kwoty w celu
    uzyskania prawa uczestnictwa, gdyż podstawowym elementem jest
    sprzedaż towarów. Uczestnik kupuje za określoną cenę produkty, a
    jego celem jest sprzedaż z zyskiem. Odbiorca nie płaci za
    uczestnictwo, lecz za produkt. Odbiorcy, którzy nie chcą lub nie
    mogą sprzedać produktów, nie są pokrzywdzeni.

    Ustawodawca wychodząc naprzeciw tego rodzaju formie działalności, w
    której zyski zależą od wielkości sprzedaży konkretnych produktów,
    a nie od sfinansowania przez uczestników znajdujących się na
    niższym poziomie piramidy, spod zakazu organizowania systemu o
    charakterze piramid przewidział wyłączenie systemu marketingu
    wielopoziomowego.

    Zgodnie z art. 17 c ust. 2 nowelizacji - nie stanowi czynu nieuczciwej
    konkurencji organizowanie systemu sprzedaży lawinowej, jeśli
    spełnione zostaną następujące warunki:

    1) korzyści materialne uzyskiwane z uczestnictwa w systemie sprzedaży
    pochodzą ze środków uzyskiwanych z zakupu lub ze sprzedaży dóbr i
    usług po cenie, której wartość nie może rażąco przekraczać
    rzeczywistej wartości rynkowej tych dóbr i usług.

    2) osoba rezygnująca z udziału w systemie sprzedaży ma prawo do
    odsprzedaży organizatorowi systemu za co najmniej 90% ceny zakupu
    wszystkich nabytych od organizatora nadających się do sprzedaży
    towarów, materiałów informacyjno-instruktażowych, próbek towarów
    lub zestawów prezentacyjnych zakupionych w przeciągu 6 miesięcy
    poprzedzających datę złożenia rezygnacji organizatorowi systemu
    sprzedaży.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1