PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w Holandii › Re: Praca w Holandii
    From: Dorita <d...@t...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca w Holandii
    Date: Fri, 17 Jan 2003 22:32:24 +0100

    Użytkownik duzy napisał:
    > ja bylem ale legalnie, zarobki dla polakow ok 6 euro do reki za godzine (na
    > czarno podobna stawka). Zapotrzebowanie na pracownikow jest duze , ale
    > oczywiscie tylko do najciezszych i najgorszych prac ktorcy nie tykaja sie
    > holendrzy (typu praca w polu, zakladach przetworstwa zywnosci itp) prace
    > na czarno znajdziesz raczej tylko w rolnictwie , czy latwo znalezc robote
    > na czarno - no wiec moich 2 kolegow pojechalo pracowac latem jeden
    > znalazl po 2 tyggodniach lazenia po gospodarstwach prace , drugi wrocil z
    > niczym. zywnosc - ceny jak w polsce; a mieszkac bedziesz raczej na polu
> [...]
    niz w kraju, prace stosunkowo latwo znalezc
    ja pracowalam pod Amsterdamem i mialam tam znajomych wiec nie bylo trudno.
    Jezdzilam do pracy na rowerze, jak wiekszosc Polakow. Jezeli nie znasz
    angielskiego to powiem tak: Polak Polkowi swinie podklada i napewno nie
    bedzie zalatwial dla ciebie przychylnych spraw. Mbie niestety o wiele
    lepiej pracowalo sie z osobami z innej narodowosci, bo czulam sie z nimi
    na rowmi i lkepiej mnie traktowali niz rodacy. Angielski znam tak sobie,
    jezeli znasz podstawy to sie dogadasz,
    pozdrawiam