PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca na chorobowymRe: Praca na chorobowym
  • Data: 2008-04-13 16:02:30
    Temat: Re: Praca na chorobowym
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:ftta1j$hf9$1@inews.gazeta.pl Maverick
    <k...@g...pl> pisze:

    > Moja zona pracuje na umowe o prace w pewnej firmie, w ktorej rowniez
    > pracuje ja (ale na umowe-zlecenie - wiec inne zasady). Od piatku (tego
    > tydzien temu) do srody byla na zwolnieniu lekarskim (infekcja, ogolnie
    > jakas grypa). W sumie juz kolo niedzieli byla zdatna do zycia, ale
    > poniewaz miala zwolnienie to siedziala w domu. W srode bylem w pracy i
    > wyszlo tak ze Zona przydalaby sie w pracy (trzeba bylo rozwiazac problem
    > dla klienta z oprogramowaniem ktorym sie Zona zajmowala (na zasadzie ze
    > tylko ona bedzie to mogla szybko naprawic) - wiec dostalem polecenie
> [...]
    Czy ty dziecko jesteś? Polecenie? Od zleceniodawcy???
    Paranoja, co też ludzie z siebie robią...

    > Zona przyszla i zostala na caly dzien.
    Masz głu..., o przepraszam - mądrą inaczej żonę.

    > I tu jest moje pytanie - firma prowadzi ewidencje wejsc/wyjsc (lista, na
    > ktora sie wpisujemy - sam podpis, bez godziny). Zona podpisala swoja
    > obecnosc. Ale to byl ostatni dzien L4. Jak teraz powinien zachowac sie
    > pracodawca? (mozliwe ze jeszcze nie widzial listy, ew nie zauwazyl
    > podpisu). Czy cos moze grozic przy ew kontroli? Pytanie raczej
    > teoretyczne, bo praktyka bedzie taka , ze sroda zostanie zonie policzona
    > jako nadgodziny i dostanie dodatkowa kase za ten miesiac. Pytanie jest jak
    > widza to przepisy podatkowe i kodeksu pracy.
    Wykonywanie pracy podczas orzeczonej przez lekarza niezdolności do tego jest
    niezgodne z przeznaczeniem zwolnienia, którym jest jak najszybsze
    przywrócenie tej zdolności.
    Pracodawca ma możliwość zatuszować tę nieprawidłowość.

    --
    Jotte