PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca dla programisty w Niemczech › Re: Praca dla programisty w Niemczech
    From: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca dla programisty w Niemczech
    Date: Fri, 22 Mar 2002 20:23:19 +0100

    Podpisuje sie pod wszystkimi Twoimi uwagami,
    znasz bardzo dobrze warunki niemieckie.
    Mysle ze je znasz nawet zbyt dobrze
    i dlatego zaczynasz marudzic (jak 90 % niemcow :-)))

    Ja tu przejechalem w 1987 roku,
    w pl-u zostawilem merca, chalupe i nie skonczone studia(informatyka)
    tu dostalem sozial i mieszkanko od panstwa.

    Pracy na poczatku nie mialem bo nie znalem jezyka
    ale nie musialem:
    1. wiecej krasc(ok, za socjalizmu wszystko bylo nasze czyli i to co
    wynosilem z panstwowego
    ale dla mnie byla to kradziez)
    2. nic "zdobywac" i "zalatwiac" za lapowki
    3. ani rodziny ani znajomosci WYKORZYSTYWAC zeby cos osiagnac "byc kims"

    Tutaj jestem nikim!

    Przyznaje, tez jestem niespokojna dusza,
    pracowalem legalnie tu i tam,
    najdluzej, przez 3 latka jako pilarz w lasach.

    Pozniej dostalem z arbeitsamtu szkolonko i swistek
    w ktorem pisze ze mam zawod.
    Wrocilem do IT, po 5 latach
    zalozylem swoja firme i przez
    ten caly czas, obojetnie czym mam miesiecznie
    400 DM = sozial
    15000 DM =szef swojej firmy (ok, ok brutto :-))

    po prostu sie ciesze ze place podatki(troche wyzsze od
    i punkty wyzej od 1. do 3. mnie nie dotycza)
    i zyje.

    Dla mnie zycie polega na cieszeniu sie tym co mam/osiagam
    i co inni osiagaja. Zyje sie niestety tylko JEDEN raz
    i szkoda czasu na gdybanie.... oraz porownywanie sie z .....

    Chyba wystarczy, zonka czeka :-))
    Zdrowko
    Thomas
    Hamburg