PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca dla firmy brytyjskiej, zdalnie › Re: Praca dla firmy brytyjskiej, zdalnie
  • Data: 2007-06-08 10:59:06
    Temat: Re: Praca dla firmy brytyjskiej, zdalnie
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Rozumiem, że "nawiązanie współpracy", czyli wykonywanie zleceń na podstawie
    > umowy zlecenia (lub odpowiednika brytyjskiego - kontraktu dla podwykonawcy?)
    to nie jest odpowiednik. kontrakt jest jednym ze sposobów pracy, a nasze "zlecenie"
    albo też "samozatrudnienie" to w uk "self employe"
    w prawie brytyjskim nie ma czegoś takiego jak "prawo pracy", ze szczególnym
    wyodrebnieniem jak w przypadku rynku polskiego. A stąd tez nie ma lamańców prawnych
    pomiedzy kodeksem cywilnym a pracowym.

    Sporo odpowiedzi nt. pracy w uk znajdziesz np na stronach jobcentre (ichni urząd
    pracy), np http://www.jobcentreplus.gov.uk/JCP/Aboutus/Frequent
    lyaskedquestions/index.html

    > jest bezproblemowe? Wówczas z tego co mi się wydaje, zleceniodawca nie płaci
    > podatków i ubezpieczeń, natomiast jest to obowiązkiem zleceniobiorcy, tak?
    > Tylko gdzie musi uiszczać te opłaty? Tylko w PL, czy w dla brytyjskiej
    > skarbówki także coś?
    tu własnie lezy problem który zasygnalizowałem powyżej (te nasze łamańce prawne).
    Jezeli jestes pracownikiem, to masz rózne rodzaje pracy (stała, w niepełnym wymiarze,
    kontraktowa). możesz tez działac jako self employe, na ogół to sie spotyka w
    agencjach róznego typu (głównie dotyczy to prac dorywczych)

    tak ze to nie sa rozwiazania dla ciebie. ty nie mieszkasz w uk, więc jak masz podjąc
    pracę na wyspach?

    jedyne co ci zostaje, to faktura wystawiona firmie brytyjskiej. a na ten temat nie
    posiadam informacji i póki co nie udało mi się znaeźć w interneie zadnej wiążącej.

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*