PracaGrupypl.praca.dyskusjePomocy! Zostałem bezrobotnym!Re: Pomocy! Zostałem bezrobotnym!
  • Data: 2006-11-26 11:15:39
    Temat: Re: Pomocy! Zostałem bezrobotnym!
    Od: "Maciek Sobczyk - robotny, prawie ubezpieczony" <m...@d...doPLer> szukaj wiadomości tego autora

    Immona napisał(a):

    > To nie ma nic do rzeczy. Nie masz powodow przechodzic tego, bo Twoje
    > "bezrobocie" jest wylacznie papierowe - masz co robic, masz z czego
    > czerpac satysfakcje i masz zadowalajacy poziom zycia. Moja sugestia
    > dotyczyla tego, ze Twoja duma z trudem przezywa sama etykietke
    > "bezrobotny" i zwiazane z nia stereotypy, ktore niektorzy ludzie moga Ci
    > blednie przypisywac.
    Nie. Decyzja o rzuceniu etatu była świadoma i oczywista od mniej więcej
    lutego. Zresztą co tak naprawdę powoduje frustrację bezrobotnego? Brak
    stałego zajęcia, przychodów, poczucie nieprzydatności, bezradność czy
    to, że jego status w jakimś stopniu pokrywa się z encyklopedyczną
    definicją bezrobocia? Raczej to pierwsze.

    > Ja mam momentami cos podobnego z etykietka "emigranta". [...] A naleze raczej do
    osob
    > potrafiacych sie opanowac podczas publicznych dyskusji/wystapien.
    Na takie stereotypy napotykam stale - że moja praca polega na
    ośmiogodzinnym mieleniu gębą z poziomu katedry, że pracuję jako rep,
    skoro tak dużo jeżdżę po Polsce itp. Nie przejmuję się tym kompletnie.
    Właśnie stałym elementem każdego mojego szkolenia są ćwiczenia ukazujące
    ułomność sposobów, w jakie ludzie wyrabiają sobie opinię o innych. I jak
    to potem utrudnia budowanie relacji z innymi.

    > I jeszcze cos, lekko OT: Twoj opis faz przezywanych przy okazji
    > bezrobocia bardzo przypomina fazy szoku kulturowego. Przy okazji wyjazdu
    > i po nim dosyc rzetelnie sie oczytalam na temat tego zjawiska i jego
    > przebiegu. Przeczytanie Twojego opisu doprowadza mnie do wniosku, ze
    > szok kulturowy jest wylacznie szczegolnym przypadkiem "szoku zmiany
    > rzeczywistosci".
    Jak chcesz,to mogę poszukać materiałów na temat psychologicznego aspektu
    emigracji.

    pozdrawiam
    Maciek