PracaGrupypl.praca.dyskusjePolski budzet placi Koreanczykom ok. 114 tys za 1. miesce pracy - czy to ma sens? › Re: Polski budzet placi Koreanczykom ok. 114 tys za 1. miesce pracy - czy to ma sens?
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Polski budzet placi Koreanczykom ok. 114 tys za 1. miesce pracy - czy to
    ma sens?
    Date: Thu, 20 Jul 2006 22:54:46 +1200

    TLP wrote:

    > Po części też bezrobocia. I wyobrażeń o "wyższym wykształceniu", które
    > pochodzą z czasów, gdy studia były raczej domeną kilkuprocentowej elity.
    >
    > Nie ma świadomości, że istnieje potężna grupa stanowisk, na które
    > potrzeba po prostu człowieka jako-tako rozgarniętego, którego w kilka
    > dni (tygodni) trzeba przeszkolić.

    Probowalam kiedys podjac temat na forum GW, zadajac pytanie pracodawcom,
    dlaczego żądaja wyzszego wyksztalcenia na stanowiska, do ktorych
    wystarczy srednie (np. sekretarka). Od pracodawcow sie nie doczekalam
    odpowiedzi - byla jedna, z ktorej dalo sie wylowic tylko tyle, ze jak
    nie bylo wymogu wyzszego wyksztalcenia, to ilosc nadeslanych aplikacji
    zdecydowanie przerastala mozliwosci przerobowe firmy. Moze tu ktos sie
    odezwie z jakas sensowniejsza odpowiedzia - bo nie wierze, ze problem
    sie sprowadza tylko do tego.

    W tych krajach rozwinietych, o ktorych rynku pracy mam jakiekolwiek
    informacje z pierwszej reki - Niemcy, UK, NZ - wymog wyzszego
    wyksztalcenia, zwlaszcza mastera czyli mgr, pojawia sie rzadko i przy
    stanowiskach realnie wymagajacych wiedzy, jaka bardzo trudno jest nabyc
    poza studiami z danej dziedziny. Ma to sens, bo wymaganie bycia za
    wysoko wykwalifikowanym do danej pracy to marnotrawienie zasobow i
    potencjalna frustracja pracownika. Sredni personel biurowy, tzn.
    sekretarki, asystentki, referenci itd. maja z reguly skonczona szkole
    srednia i jakos nie spotykam sie z niekompetencja.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)