PracaGrupypl.praca.dyskusjePokolenie 1200 bruttoRe: Pokolenie 1200 brutto
  • Data: 2005-09-27 19:48:43
    Temat: Re: Pokolenie 1200 brutto
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:dhc6h5$3al$1@inews.gazeta.pl gromax
    <g...@N...interia.pl> pisze:

    > stawkę za prace negocjujesz w innych momentach. i zgadzasz się na nią albo
    > nie.
    > praca możesz negocjować tylko "w górę". podejście typu "mało płacą - mało
    > pracuj" jest co najmniej niepoważne
    To podejście ma pewne cechy logiki. Ale tylko na początku zatrudnienia. W
    chwili zawierania umowy pracodawca i pracownik ustalają w drodze negocjacji
    (to oczywiście teoria, przy tym bezrobociu praktyka jaka jest każdy wie)
    zakres czynności i wynagrodzenie za nie. Poziom oferowanego wynagrodzenia ma
    (w każdym razie powinien mieć) bezpośrednie przełożenie na zaangażowanie
    pracownika oraz poziom i jakość świadczonej przez niego pracy. W momencie
    zawierania umowy wynagrodzenie ma pewną konkretą siłę nabywczą (wartość
    rynkową). Najprościej to ująć tak - robię dla ciebie to i to, a ty mi za to
    dajesz kasę, za którą ja mogę nabyć dobra konsumpcyjne pozwalające
    realizować potrzeby życiowe na takim to a takim poziomie.
    Jednak z biegiem czasu na skutek choćby procesów inflacyjnych realna siła
    nabywcza wynagrodzenia może znacząco spaść i to z przyczyn całkowicie
    niezależnych od pracownika. W tej sytuacji początkowe ustalenia stają się
    niezgodne z faktycznie istniejącymi realiami. Wymaga to albo korekty
    wynagrodzenia, albo poziomu świadczonej pracy. IMO najczęściej tylko to
    drugie rozwiązanie wchodzi w grę.

    Jotte