eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusje[Poczatkujacy] umowa-zlec, rozliczenieRe: [Poczatkujacy] umowa-zlec, rozliczenie
  • Data: 2005-10-08 08:14:50
    Temat: Re: [Poczatkujacy] umowa-zlec, rozliczenie
    Od: "Sly" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    >
    > Przedstawie po krotce moj problem:
    >
    > oficjalnie od 1 pazdziernika pracuje. jako ze jestem studentem studiow
    > uzupelniajacych mgr zaocznych - otrzymalem propozycje pracy na umowe -
    > zlecenie do 1 stycznia,
    > Pozniej mam zalozyc firme (na nowych zasadach - zus okolo 250 przez 2
    > lata), ale to teraz nie wazne
    >
    > Ale glownie chodzi mi o to czy:
    > -) ubezpieczenia, skladki zus itp (jakie???) naleza do pracodawcy, czy do
    > mnie
    > -) jak wyglada sprawa podatku dochodowego i PIT, ile tego bedzie?
    >
    > Wstepnie ustalone mam wynagrodzenia ~1200 netto
    >
    >
    > jestem w tym dosc slabo zorientowany, a nie chce zadreczac ksiegowej
    > pytaniami tak od poczatku
    >
    > Z gory dziekuje za wszelkie informacje!
    > --

    W przypadku umowy-zlecenia podatki, skladki zdrowotne, ZUS placi
    zleceniodawca. Teoretycznie Ty wystawiasz rachunek za wykonane prace, ale w
    praktyce (nie spotkalem sie z inna sytuacja, a mialem do czynienia z wieloma
    firmami) taki rachunek przygotowuje np. ksiegowa zleceniodawcy.
    Natomiast w przypadku wlasnej dzialalnosci gospodarczej, Ty wystawiasz
    faktury obciazajace zleceniodawce, odprowadzasz VAT i sam placisz podatki i
    wszelkie skladki.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1