eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjePlaga matołówRe: Plaga matołów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "mhl999 " <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Plaga matołów
    Date: Thu, 8 Sep 2005 09:17:34 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 105
    Message-ID: <dfovje$91g$1@inews.gazeta.pl>
    References: <dfoq6l$bn3$1@inews.gazeta.pl> <1...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: gts12-1.rybnet.pl
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1126171054 9264 172.20.26.235 (8 Sep 2005 09:17:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Sep 2005 09:17:34 +0000 (UTC)
    X-User: mhl999
    X-Forwarded-For: 172.20.6.62
    X-Remote-IP: gts12-1.rybnet.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:160582
    [ ukryj nagłówki ]

    stokrotka <p...@o...pl> napisał(a):

    >> satysfakcja?
    > MOże pycha ?
    satysfakcja, ze umie cos co jest powszechnie przyjetym kanonem

    >>> Czy tego czasu nie potrafiłbyś spożytkować lepiej?
    >> spozytkowal i to bardzo. nauczyl sie cierpliwie dazyc do celu,
    > A co na mecie ?
    znajomosc tego co spelnia wymog: nic co ludzkie nie jest mi obce

    > Słownik, jest po to by sie przydał, a nie po to by uczyć się go na pamięć.
    wez pod uwage przypadek, ze osoba sprawdzala pisownie w slowniku
    w sytuacji, ktorej nie byla pewna jej pisowni.
    w efekcie jakos samo sie wykulo.

    >>> A może 2 tygodnie po wykuciu go zapomniałeś ?
    >> istota nauki (nawet kucia) jest to, ze zawsze cos tam w glowce zostaje :)
    > Na pewno zmęczenie.
    oprocz ortografii powinnas sie nauczyc rowniez kuc w taki sposob abys nie
    odczuwala zmeczenia :)

    >>> I taki styl życia/nauki/szkoły preferujesz ?
    >> co zlego jest w tym, ze ktos od kogos czegos wymaga?
    > Jeśli jest to wymóg bezsensowny to takie wymaganie jest zwyczajnym
    > nieposzanowaniem wolności drugiego człowieka
    wyjatkowo pusty argument. jak to sie mowi punkt widzenia zalezy od punktu
    siedzenia

    >>> Zdałam maturę bez żadnych zaswiadczeń o dyslekcji czy dysgrafii,
    > Jakim klubie? obrońców ortografii? NIGDY!!!!!!! :))))))))
    czytaj dokladnie

    >> dyslektyka czy osobe popelniajaca bledy, bo to pewnie jest jakas roznica?
    > Dyslektyka. Błedy też robię. :)))))))))
    ja tez robie bledy, ale za dyslektyka sie nie uwazam
    co gorsza nie mam papierka na to :(

    > Razem likwidujemy szkołę ? :)))))))))
    dziekuje, mimo wszystko twierdze, ze to przydatna instytucja
    poza tym likwidacja to najprostsza metoda. pomysl czym to lepiej zastapic.
    wtedy bedziesz wielka jesli ludzie cie w tym popra.

    > MOże, ze względu na naszą nieporadność TYLKO CZĘŚĆ ortografii jest
    > potrzebna.
    a po co ma byc potrzebna? nie prosciej zlikwidowac?

    > NA PEWNO większość ortografii można by śmiało i prosto zlikwidować.
    oczywiscie;) to moze jeszcze zniesmy ograniczenia predkosci w ruchu
    drogowym wprowadzajac zapis "bezpieczna predkosc". zaoszczedze tym sposobem
    na mandatach :D

    >> nie chcialbym czytac wyrazu skąd w 5 mozliwych wersjach.
    > Wierzę , ze w tej kwestii coś wymyśli następne pokolenie.
    > Ja chcę uproszczenia, tam, gdzie jest to oczywiste.("ó" i "ch")
    w epoce kamienia lupanego to ludzie mieli bardzo proste zycie
    i nie potrzebowali tyle do szczescia co niektorzy teraz.
    moze warto nad tym pomyslec?

    > > to zeby bylo zabawniej zlikwidujmy jeszcze ą, ć, ę, ł, ń, ś, ż, ź
    > > pozbadzmy sie polskich litrek i bedzie momentami ubaw nie z tej ziemi:)
    > Zdecydowanie mnie znie zrozumiałeś.
    ale ja CHCE i koniec ! :D

    > NIe jestem za likwidacją "polskich liter".
    > "ą" to symbol zapisujący konkretny dźwięk,
    > tego dźwięku nie zapisuje się inaczej.
    tak. tyle, ze to zalezy co stoi przed nia lub za nia
    trzeba patrzec calosciowo na problem:)

    > Natonmiast "u" i "ó" brzmią tak samo. Dlatego wystarczył by jeden symbol.
    > Podobnie z "h" i "ch".
    > Te głoski dla większości polaków brzmią identycznie,
    a co z mniejszoscia?

    > więc po co dwie różne notacje ?
    zeby nauczyciele mieli za co jedynki stawiac w szkole :)

    >> to moze wprowadzmy zapis fonetyczny? ;)
    > Może kiedyś , ale na razie była by to zbyt wielka rewolucja.
    > Dlaczego nie uprościć tego co oczywiste?
    bo dla wiekszosci nie jest to tak oczywiste :)

    >>> Są tu jacyś prawnicy ?
    >> 100 tys podpisow powinnas zebrac bez problemu [...]
    > Wirzę , że są prostrze i tańsze sposoby uchwalnia ustaw, zwłaszcza tych
    > apolitycznych.
    mysle, ze tanszego nie znajdziesz. przy odpowiedniej oprawie medialnej
    bedzie to prosty sposob.

    > ja chcę:
    > 1. dopuszczenia podwójnej notacji,
    to zacznij oto walczyc a nie tylko mowic

    > 2. Zmiany elementarzy w miejscach dotyczących tych liter,
    a kto pokryje koszta tej operacji?
    wspominalas cos o tanich sposobach ;)

    > 3 likwidacji starego sposobu notacji za 100lat.
    dodaj jeszcze pare setek



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1