PracaGrupypl.praca.dyskusjePłaca za pracę.Re: Płaca za pracę.
    From: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Płaca za pracę.
    Date: Thu, 27 Jul 2006 17:08:37 +0200

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:44C89D89.CA80F8A2@gazeta.pl...

    > Jak uważacie, czy należy się płąca za pracę, gdy praca ta nie została
    > wykonana do końca?

    zależy co to znaczy "nie do końca". Ktoś może Ci niecałkowicie pomalować
    ogrodzenie. Może pomalować i nie posprzątać. Może tak pomalować, że będzie
    trzeba to nie tylko zrobić jeszcze raz, ale i wszystko przedtem zdrapać. Może
    zaprojektować i zrobić system, który nie działa i do niczego się nie nada.
    Może zrobić system, który działa, ale kolorki okienek Ci się nie podobają.
    Może zrobić system, który działa dokładnie tak jak chciałeś, ale ponieważ nie
    wiedziałeś czego chcesz a uparłeś się na swoją wersję, teraz masz bubla i
    szukasz ofiary. Albo może nie chcieć zrobić Ci drugiego systemu, który uważasz
    za drobną modyfikację :)

    > Czy jesteście w
    > stanie wziąć i wykorzystać jakąś osobę, jej naiwność i po prostu jej nie
    > zapłacić powołując się na umowy jednocześnie mając świadomość że ta
    > osoba pracowała?

    Ale pracowała i co ? Coś zrobiła czy nie ? Narobić się, to jest najmniejszy
    problem. Jeśli ktoś przeholował, narobił się i g.. wyszło, to nie widzę powodu
    do sponsorowania czyjejś nauki. Z drugiej strony, jeśli wykonawca się jakoś
    nie zabezpieczy, to silny zleceniodawca zawsze będzie miał pokusę wyłudzania
    pracy bez końca. Cały problem polega na tym, jak się precyzyjnie umówić, co
    jest "skończoną pracą". Osobiście nie wsadziłbym kogoś "na minę", np. nie
    informując go, że grunt jest zdradliwy, ale z drugiej strony oczekuję od
    wykonawcy _pełnego_rozeznania_, czy jest w stanie zlecenie wykonać, czy nie -
    a jeśli czegoś nie wiem, oczekuję porady - a odpowiedzialność spada na
    wykonawcę.

    entrop3r