PracaGrupypl.praca.dyskusjePierwszy odsiew › Re: Pierwszy odsiew
  • Data: 2005-09-12 16:34:17
    Temat: Re: Pierwszy odsiew
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
    napisał w wiadomości news:op.swzm27cgfrn0ri@donkichot...

    > Dziwi mnie czasem, że płacodawcy w ogłoszeniach nie próbują uniknąć lawiny
    > CVek od durniów oraz standardowych masowo wysyłanych aplikacji ze
    > zmienianymi tylko nagłówkami. A możnaby - przynajmniej to drugie - zrobić
    > dość łatwo, na przykład zadając już w ogłoszeniu jakieś pytanie związane z
    > branżą lub specyfiką pracy i żądając dwuzdaniowej odpowiedzi.

    Pomysl logicznie.
    W przypadku ogloszen na bardziej odpowiedzialne czy specjalistyczne
    stanowiska liczy sie doswiadczenie. Jesli w CV widac przepracowane 2 czy 5
    lat na zbieznym stanowisku w firmie, ktora jest znana lub o ktorej da sie
    wyszukac informacje, to jest to o wiele mocniejsza rzecz niz blyskotliwa
    odpowiedz, ktora nie dosc, ze wymaga osobistych talentow w wyslawianiu sie
    (wysokiej klasy specjalisci w roznych branzach nie zawsze je maja) to
    jeszcze ktos nadto blyskotliwy skonstruuje ja na podstawie wynikow Googla,
    co nie musi swiadczyc o tym, ze rzeczywiste kompetencje w danej dziedzinie
    posiada. Natomiast na nizsze stanowiska zazwyczaj nie wymaga sie tego
    rodzaju blyskotliwosci i jest ona nie zwiazana ze zdolnoscia do dobrego
    wykonania danej pracy.

    Do tego - kilka zdan swiadczacych o Twojej znajomosci danej dziedziny zawsze
    mozesz sobie do LM wpisac bez proszenia i jest duza szansa, ze zostanie to
    zauwazone. A wybranym kandydatom mozna takie podchwytliwe pytanie zadac
    niewielkim kosztem w czasie rozmowy telefonicznej, zyskujac pewnosc, ze
    odpowiedz jest samodzielna i nie wyrzezbiona po pol godzinie korzystania z
    Googla.

    I.