PracaGrupypl.praca.dyskusjePieniądze z UE na rozkręcenie działalności › Re: Pieniądze z UE na rozkręcenie działalności
    From: "Berthli McHarvey" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pieniądze z UE na rozkręcenie działalności
    Date: Tue, 8 Feb 2005 16:28:38 +0100

    Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości
    news:9N4Od.35628$2e4.20791@news.chello.at...
    > Zupełnie nie orientuję się w tym temacie, informacje w interenecie są dla
    > mnie także nie zupełnie jasne.
    > Jak i skąd mozna starać się o przyznanie pieniędzy z UE na rozwinięcie
    > działalności?
    > Kolega zakłada firmę i poprosił mnie o pomoc w tej kwestii. W UP
    powiedziano
    > mu ze dopiero jak oficjalnie przejdzie na bezrobocie, moze starac sie u
    nic
    > o taką pozyczke, ale i tak nie wiadomo czy dostanie, ponieważ są limity.
    > W takim razie jak jest naprawde? Mozna dostac czy nie mozna?
> [...]
    Przestałem liczyć na to, że dostanę od UP jakąś pomoc. Przede wszystkim UP
    może dać Ci jakieś pieniądze, pod warunkiem, że przez 3 miesiące jesteś w
    danym UP zarejestrowany jako bezrobotny. Jeśli masz prowadzoną działalność
    UP nie da Ci nic. No bo niby dlaczego ma Ci pomagać, skoro pieniądze
    przeznacza na zasiłki dla bezrobotnych? A jak masz działalność to nie jesteś
    bezrobotny - takie tłumaczenie.

    Jest mała szansa, że UP da Ci pożyczkę na rozpoczęcie działalności, ale
    musisz udowodnić, że firma będzie rentowna (co jest ciężke, bo dopiero
    zaczynasz).

    Jeśli chcesz pieniądze z UE, to w UP zapytaj się kto może Ci pomóc, i
    dopiero z tymi ludźmi rozmawiaj.

    Jedna rzecz, którą łatwo załatwić w UP, to dofinansowanie za przyjęcie do
    pracy będącego na bezrobotnym przez 3 miesiące. Tylko, że to wymaga umowy
    trójstronnej: pracodawca - zatrudniany bezrobotny - UP. Oczywiście UP nie
    pomaga w znalezieniu takiego pracodawcy.

    Pozdr. B