PracaGrupypl.praca.dyskusjePRACY NIE MA I NIE BĘDZIE !!! › Re: PRACY NIE MA I NIE BĘDZIE !!!
    From: flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PRACY NIE MA I NIE BĘDZIE !!!
    Date: Fri, 10 Jan 2003 23:49:39 +0100

    Roman Kubik wrote:

    > a co to ma do rzeczy?
    > w koncu obie storny decyduja sie, podpisuja umowe i maja sie z niej wywiazywac.
    > pracownik rzetelnie *pracowac* na etacie czyli przez 40 godzin tygodniowo,
    > a pracodawca placic tyle, ile zapisali w umowie - moze 8000 a moze 800.

    Wedlug mnie 800 brutto (to jest chyba 560 netto) nie zaspokaja
    podstawowych potrzeb wiekszosci pracownikow, tj. same pieniadze nie maja
    zbyt duzej wartosci motywacyjnej. Motywacje rzeczywiste sa zapewne
    roznorodne, ale w jakis sposob zwiazane z procesem pracy a nie
    wynagrodzeniem --> pracownik spycha rozwazania o irracjonalnosci takiego
    wynagrodzenia na granice swojej swiadomosci. W zwiazku z czym jest
    bardziej czuly na wszelkie negatywne bodzce zwiazane z procesem pracy,
    ktore wyzwalaja (uswiadamiaja mu?) negatywne odczucia zwiazane z niskim
    wynagrodzeniem.

    Flyer