PracaGrupypl.praca.dyskusjePIT - co zrobic jak nie dostanę??Re: PIT - co zrobic jak nie dostanę??
  • Data: 2004-01-13 11:23:21
    Temat: Re: PIT - co zrobic jak nie dostanę??
    Od: Tomasz Onyszko <T...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Agania wrote:

    > Cześć,
    > mam problem - do końca marca 2003 pracowałam w firmie, która na papierze
    > istnieje, ale nikt sie nią nie zajmuje. Świadectwo pracy dostałam, ale PITa
    > nie. I teraz mam pytanie - jak to rozliczyć jak nie dostane PITa (a raczej
    > ne dostane). Czy wogóle nie podawac do Urzędu, czy spróbowac coś samej
    > wywnioskować z pasków z listy płac?
    > Ale jak nie podam, to potem mogą mnie chyba ścigać, bo przecież firma
    > zaliczke na podatek za mnie zapłaciła...

    ja w takiej sytuacji (PIT 8b za umowy zlecenie) zrobilem tak:
    - wyslalem pismo do firmy poleconym itp itd z prosba o dostarczenie pit,
    oczywiscie nie dostalem
    - do US napisalem pismo ze w zwiazaku z sytuacja tejze firmy itp nie mam
    pit i ze rozliczam podatek na podstawie rachunkow z umow zlecenie itp w
    kwocie takiej a takie, jednoczesnie zloze korekte jak dostane pit itp
    (zalaczylem pismo do firmy i kopie rachunkow)
    - policzylem sobie podatek wg rachunkow

    US mi to lyknal bez zadnych problemow (rozmowa z pania z US przez
    telefon jeszcze)

    inni znajomi w identycznej sytuacji (bo to ta sama firma) napisali pismo
    do US ze nie rozliczaja tych dochodow bo nie maja pit z powodow takich i
    takich i jak dostana pit itp to sie rozlicza - ich US tez to rpzyjal i
    zaklepal

    --
    Tomasz Onyszko - T...@w...pl
    http://www.w2k.pl