PracaGrupypl.praca.dyskusjePIP a tajemnicaRe: PIP a tajemnica
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PIP a tajemnica
    Date: Fri, 20 Oct 2006 20:32:45 +0200

    W wiadomości news:ehb1jh$rst$1@serwus.bnet.pl agucha
    <c...@o...p> pisze:

    > tak sie zastanawiam nad pewnym problemem. Otoz pracownik pewnej firmy
    > sklada uzasadniona skarge w PIP. Jakie jest prawdopodobienstwo tego, ze
    > PIP wyda pracodawcy kto doniosl?
    IMO nie wyda. Mało tego - kontrola zostanie przeprowadzona tak, aby nie
    dawać pracodawcy powodów do skojarzeń z faktycznym jej powodem czy źródłem
    informacji.
    To - oczywiście - teoria. PIPa jako instytucja nie zdradzi osoby
    informującej o nieprawidłowościach, ale jej pracownik może to zrobić.
    Aczkolwiek w mojej własnej praktyce zawodowej odnotowałem czas jakiś temu
    przypadek uzasadnionego wniosku o interwencję inspekcji pracy (i nie tylko
    jej), wiem kto złożył zawiadomienie i ta osoba pracuje do dziś, mimo że
    pracodawca poniósł odpowiednie konsekwencje. Nic nie wskazuje aby się
    domyślano, kto spowodował działania wymuszające poprawę przestrzegania
    prawa.
    Ryzyko być może istnieje, ale trzeba to robić, nie można tolerować łamania
    praw pracowniczych.

    Jotte