PracaGrupypl.praca.dyskusjePIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!! › Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
    From: "TS" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
    Date: Sat, 7 Dec 2002 12:43:18 +0100

    > Ja mysle zeby system byl taki, aby taka pozyczke moc splacac 30lat i moc
    byc
    > zwolnionym ze splacania jej czesci(nie calosci) lub zawieszenia splat, ze
    > wzgedow ekonomicznych co oczywiscie pomogloby osobom ktore studiow by nie
    > skonczyly(oczywiscie jak warnunki by sie pojawily to splacamy).

    Już zaczynasz odchodzić od idei tego rozwiązania. Nie może być mowy o
    żadnych zwolnieniach ze spłacania, co najwyżej można rozważyć zawieszenie
    spłat. Ale nie można czekać, aż się pojawią warunki, bo wtedy tak jak
    obecnie, znajdzie się spora grupach takich, co im na zmianie swoich warunków
    nie będzie zależało. Takie zawieszenie musiałoby mieć określony maksymalny
    okres. A potem, przymusowa praca, albo więzienie.

    > A po co, za niesplacone dlugi jest sie sciganym miedzynarodowym listem
    > gonczym.

    To chyba coś nowego.
    Poza tym, nie chodzi o ściganie, tylko o skuteczne wyegzekwowanie.
    Co nam z tego, że ktoś kto nas okradł jest ścigany.

    > Oczywiscie obok pozyczek istnialyby instytucje, ktore by fundowalyby
    > stypendia naukowe, ale nie za darmo. Np.: dla lekarzy ktorzy w zamian
    > musiliby odpracowac przez kilka lat za niska pensje we wskazanym przez
    > fundatora miejscu(panstwo mogloby byc tez takim fundatorem), technikom
    np.:
    > sluzbe w wojsku. Wprowadzilbym tez wlasnie mozliwosc odsluzenia w
    zawodowym
    > wojsku kasy na studia(cos takiego jak w Izraelu) przed pojsciem na nie ;).

    Przecież stypendia, to dokładnie to samo, co pożyczki. Dostajesz kasę na
    naukę (oczywiście nie do ręki) i potem musisz to spłacić, obojętnie pracą,
    czy gotówką.

    --
    Pozdrawiam