PracaGrupypl.praca.dyskusjePIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!! › Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
    From: "TS" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
    Date: Sat, 7 Dec 2002 03:08:41 +0100
    Sender: t...@o...pl@testsa30.testsa.com

    > Moze to nie glupi pomysl. W kazdym razie ja niewiem czy w obecnej sytuacji
    > splacilbym taka pozyczke. No ale co jest ryzyko jest zabawa. Ale obawiam
    > sie, ze chetnych do studiowania byloby mniej. Choc moze to i dobrze?
    > Zostaliby ci lepsi. Sam nie wiem. Dobry temat do dyskusji. Moze ktos
    > jeszcze sie odezwie? Chcialbym poznac poglady innych.

    Myślę, że to ciekawe rozwiązanie.
    Po pierwsze niweluje różnice w dostępie do nauki (przynajmniej te
    ekonomiczne), po drugie kosztem wykształcenia, nie obciąża osób trzecich.
    Pojawi się jednak problem ściągalności tych pożyczek, choć zawsze można
    wprowadzić przymusowe roboty publiczne.
    Nasunął mi się też taki problem: powiedzmy, że ktoś będzie chciał wyjechać
    na stałe za granicę, a tu ma niespłaconą pożyczkę, to co, paszportu nie
    dostanie?

    --
    Pozdrawiam

    PS.
    Może lepiej zrobić z tego tematu osobny wątek.