PracaGrupypl.praca.dyskusjeOdpowiedzialnoość materialna za sprzęt komputerowy- na co zwrócić uwagę ? › Re: Odpowiedzialnoość materialna za sprzęt komputerowy- na co zwrócić uwagę ?
    From: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Odpowiedzialnoość materialna za sprzęt komputerowy- na co zwrócić
    uwagę ?
    Date: Wed, 30 Sep 2009 00:20:29 +0100

    > chce się pozbyć, bo nieopatrznie wzięła go na stan i teraz chętnie się
    > pozbędzie, tylko musi znaleźć naiwnego. A i całkiem możliwe, że ten stan
    > się już tak w 100% nie zgadza. Zrobisz pani przysługę i sam się wrypiesz.

    najprostsza rzecz - spis z natury na "dzień dobry", zeby było wiadomo
    gdzie jest jaki sprzęt i co w nim jest
    potem porównanie z listą która istniała do tej pory
    przedstawienie raportu przełożonemu

    a co do odpowiedzialności - łatwo jest podac argument np. ze jako
    administrator sieci ma się wgląd w to co sie w sieci dzieje (np. że
    połączenia między urzadzeniami działają prawidłowo, ze odpowiednio
    działaja serwery - plików, baz danych, wydruków, czegoś tam jeszcze) i
    jako administrator jest się w stanie sprawdzić i odpowiednio
    zainterweniowac jak juz się cos będzie działo, natomiast nie ma się
    wpływu na to co np. robi pani krysia czy pan zenek który pracuje na
    danym komputerze.
    IMHO administrator powinien mieć pieczę nad całościa sprzętu, ale tylko
    po to żeby wiedzieć w ciagu kilku sekund że płyta główna komputera w
    księgowosci nie ma agp i grafika na tym nie pójdzie (skrót myslowy mam
    nadzieję że zrozumiały). Nie może jednak odpowiadać że karta padła i ma
    płacic z własnej kieszeni.

    Stąd moja sugestia - spis z natury tak, opieka i potrzebna interwencja
    jak najbardziej tak, ale o odpowiedzialności materialnej można zapomnieć