PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w Irlandii › Re: Odp: Praca w Irlandii
    From: "Gosc A" <u...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Odp: Praca w Irlandii
    Date: Thu, 2 Oct 2003 21:35:17 +0000 (UTC)

    > Zapytam wprost: czy obywatel RP dzis tj. jesien 2003, moze liczyc na
    > legalna prace, czy tylko na szaro? Np. ten "pomocnik elektryka", czy ma
    > szanse zostac zatrudniony jako "elektryk", (pracownik sredniego szczebla),
    > czy tylko chodzi o pracownikow nisko kwalifikowanych? Opisz jakie sa
    > tendencje?

    pytanie nie jest do mnie ale nie sadze ze dziewczyna wie jak na nie
    odpowiedziec bo siedzi w Polsce.

    I tak, wydawanie pozwolen na prace jest bardzo utrudnione, trwa kilka
    miesiecy, na wiele zawodow pozwolen sie nie wydaje.

    Tu sie ciagle bardzo duzo buduje i ciagle szukaja WYKWALIFIKOWANYCH z
    doswiadczeniem pracownikow, dla wielu z nich nie ma potrzeby zalatwiania
    pozwolenia na prace (tylko autoryzacje) - o szczegolach doczytaj na stronach
    rzadowych (na onecie jest calkiem dobry artykul o Ire, sa tez potrzebne
    adresy stron). Przyjezdza wielu architektow i spokojnie po jakims czasie
    znajduja prace.
    W przypadku elektrykow chyba trzeba zalatwiac pozwolenie na prace (ale
    sprawdz dokladnie); tu tez znam pare osob ktore stosunkowo szybko cos dla
    siebie znalazly. Sa to wszystko osoby po studiach.

    Niestety z reguly pierwsza praca nie jest szczytem marzen - po prostu duze
    powazne firmy maja opory w zatrudnianiu kogos, kogo doswiadczenie i
    wyksztalcenie trudno zweryfikowac. Za to male firemki sa bardziej otwarte (z
    regluly gorzej placa). Po roku mozna spokojnie zaczac szukac pracy na swoje
    ambicje, nikt na to nie patrzy negatywnie. Nie jest latwo ale naprawde po
    paru latach ludzie po polskich politechnikach znajduja ambitne prace za
    dobre jak na Irlandie pieniadze. Kierownicze stanowiska to inna histora.
    Oczywiscie jak rynek budowlany sie nie zalamie, ale na razie tego nie widac.

    Pytasz sie czy szukaja tylko nisko wykwalifikowanych - nie, ale w tym
    przypadku bardzo czesto strona formalna jest ignorowana (z tego co
    pomagalismy kilku osobom to zwyczajnie firmy te nie mialy kompetentnych osob
    do wypelnienia i wyslania formularzy). Im ciezsza praca tym tutejsi chca
    wiecej pieniedzy, wiec sprowadza sie ludzi spoza ktorzy pracuja poza
    granicami duzo ciezej niz w domu. Sa firmy uczciwe i oszukujace - jak
    wszedzie.

    Jezeli chodzi o zawody wymagajace wyzszego wyksztalcenia to tylko kilka z
    nich cierpi na niedosyt odpowiedniej kadry i pracodawcy bez problemu
    przyjamuja obcokrajowcow. Oczywiscie jezeli w ogole chca sie bawic w
    pozwolenia na prace.

    Szczescie sie tez przydaje :))))

    aha, przeliczanie pieniedzy na zlotowki i zachwycanie sie kwotami jest
    glupie; tutaj zeby zyc spokojnie bez liczenia grosza w kazdym sklepie trzeba
    miec dobra pensje; to bardzo drogi kraj.