-
Data: 2005-05-24 09:32:35
Temat: Re: (OT) Arkusz obserwacji
Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości
news:d6urmf$id5$1@nemesis.news.tpi.pl...
>
> Re to: Maciek Sobczyk [Tue, 24 May 2005 10:34:06 +0200]:
>
>
> > skala zadowolenia z powitania:
> >
> > 5 - sprzedawca pada mi do nóg
> > 4 - sprzedawca podbiega z uśmiechem
> > 3 - sprzedawca zauważa, że wchodzę do sklepu i mówi mi dzień dobry
> > 2 - sprzedawca zauważa, że wchodzę do sklepu a jego oczy mówią:
> > "nie stać cię na mój towar"
> > 1 - spzredawca strzela do mnie z procy zza wieszaka z majtkami
> >
> > itd. itd.
>
> Znaczy sie zakladasz, ze wszyscy uwielbiaja jak sprzedawca zaraz
> po wejsciu do sklepu podlatuje i zaczyna nawijac? ;) Bo ja wtedy
> najczesciej zwyczajnie wychodze, nie da sie spokojnie poogladac
> towaru jak Ci cos non stop trajkocze nad uchem :)
>
Punkt 5 wcale nie musi być najwyższą oceną. Zakładając sposób oceniania
zgodny z przebiegiem rozkładu normalnego - wyniki skrajne można traktować
jako negatywne.
To jest przykład pewnej koncepcji. Często w sieciach butików stosuje się
takie skale na potrzeby badania Mistery Shopping. Skale są bardzo różne.
Zdarzają się nawet takie, jak "sprzedawca nie ucieka na zaplecze na widok
klienta. Nie kryje się, jest widoczny". :)
Tak się jeszcze zastanawiam, czy nie uprościć sobie badania jeszcze
bardziej - zahaczyć o metodę zdarzeń krytycznych i badać tylko odstępstwa od
normy. Wątpię, żeby to miało wartość diagnostyczną, ale jak pisała moja
popzredniczka - ten arkusz oceny to pic na wodę. Można zrobić jeszcze tak -
pójść do supermarketu/na ulicę/ gdziekolwiek i zaczepiać ludzi pytając o
sytuacje ekstremalne w obsłudze. Potem wyniki uśrednić i przedstawić w
formie rewersu - zamiast opisać jakość obsługi klienta to opisać, czego
klienci nie znoszą.
> Dla mnie maksimum zadowolenia z powitania stanowi pkt. 3... :)
Dla mnie też :). Ale może znajdzie się ktoś kto preferuje 1? :)
Następne wpisy z tego wątku
- 23.05.05 20:51 Trogs
- 24.05.05 19:52 Trogs
- 24.05.05 20:10 krzysztofsf
- 25.05.05 09:26 madzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=
- 2025-01-09 Kraków => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security