PracaGrupypl.praca.dyskusjeNieuczciwa konkurencja? › Re: Nieuczciwa konkurencja?
    From: "leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nieuczciwa konkurencja?
    Date: Fri, 19 Jul 2002 16:33:45 +0000 (UTC)

    val <v...@p...fm> napisał(a):

    > Witam i pozdrawiam
    > Mam jeden problem i potrzebuje Waszej opinii, wyglada to tak:
    > Pracuje sobie w jednej firmie, ale zamierzam z niej odejsc, (w normalny
    > sposob, wypowiedzenie i te sprawy). Potem zamierzam otworzyc swoja firme, w
    > tej samej branzy. Bede tez dzialal prawdopodobnie wsrod tych samych klientow
    > co moja poprzednia firma.
    > Pytanie jest krotkie- jak to sie ma do ustawy o zakazie konkurencji.
    > Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi, sugestie i linki do odpowiednich
    > stron. Ewentualne szczegoly na priva
    > thx

> [...]

    Jeśli nie masz w umowie o pracę wpisanej klauzuli o zakazie działalności
    konkurencyjnej po ustaniu stosunku pracy (taką możliwość przewiduje kodeks
    pracy), to po wygasnięciu umowy o pracę jesteś wolny ptaszek.

    Wątpliwości można mieć tylko, jeśli będziesz przechwytywał klientów, gdyż
    można podejrzewać, że wyniosłeś z pracy bazę adresową. Jedynym wyjściem jest
    to, żebyś nie wysyłał (przynajmniej na początku) do nich pisemych ofert.
    Dzwoń do nich telefoniczne i proś, żeby jako pierwsi przysłali do ciebie
    jakieś zamówienie lub zapytanie ofertowe. Dzięki temi wyjdzie na to, ze
    inicjatywa wyszła od strony klientów i nikt się do ciebie nie przyczepi.
    Klient nasz pan.