PracaGrupypl.praca.dyskusjeNajbardziej przyszlosciowa specjalizacja informatycznaRe: Najbardziej przyszlosciowa specjalizacja informatyczna
    From: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Najbardziej przyszlosciowa specjalizacja informatyczna
    Date: Fri, 9 Sep 2005 13:09:43 +0000 (UTC)

    d+ napisał(a):

    > jak widać jest wiele wad i zalet, rozumiem. M$ zawsze będzie o duży krok
    > naprzód, ponieważ ma gigantyczne wsparcie finansowe, więc nie ma co się
    > dziwić, ale np. mając np. wyposazyć ekonomiczne biuro składające się z 10
    > komputerów, gdzie panie Krysie będą głównie pisały pisma i liczyły na
    > excelu, to chyba oszczędność 3k za win + 10k zł za office

    To kupią komputery, które mają to 'wliczone w cenę'. Mało to takich
    w marketach jest? Poza tym w wielu firmach jest tak, że właściciel
    próbuje zainstalować linuksa, napotyka na trudności konfiguracyjne,
    rzuca to w cholerę i wraca do Windows. Sad but true.

    Dodatkowo uważam, że zastępowanie Worda OpenOfficem w firmie, która
    ma kontakt zewnętrzny ze światem, to jest robienie jej krzywdy.
    Ludzie nie piszą poprawnie dokumentów, a OO.org ma od cholery
    problemów z tymi niepoprawnymi. [1]

    > Ja od jakiegoś czasu instaluje dla swoich klientów tylko mozilla
    > thunderbird, firefox i open office aby zwiększyć bezpieczeństwo i ograniczyć
    > koszty.

    To że thunderbird staje się popularnym programem, to ja widzę na ppo. :)
    Jak dla mnie niestety - jedno, drugie i trzecie to straszne kobyły,
    uruchamiające się koszmarnie długo i ociężałe w działaniu. Osobiście
    używam zestawu The Bat, Opera i MS Office XP i nie zamienię wygody
    takiego zestawu na to powyżej, pomimo że to kosztuje.

    > Przesiadka na linuksa mając doświadczenie w tych programach w
    > windows to pestka do tego są nawet dystrybucje przypominające łudząco win xp
    > (suse bodajże). Może nie dziś, nie jutro ale pojutrze linux będzie odgrywał
    > dużą rolę w świecie komputerów biurowych, na to liczę.

    Zakładasz, że Microsoft będzie łaskawie stał w miejscu i czekał aż Linuks
    go przegoni. :)

    [1] Znajomy próbował wdrożyć OO.org na stanowisku dla klientów, którzy mieli
    sobie przychodzić otwierać i drukować sobie swoje dokumenty samodzielnie.
    Po tygodniu zmienił to na Worda.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl