PracaGrupypl.praca.dyskusjeNAJTRUDNIEJSZE PYTANIE › Re: NAJTRUDNIEJSZE PYTANIE
    From: flyer <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: NAJTRUDNIEJSZE PYTANIE
    Date: Sat, 22 Feb 2003 13:23:42 +0100

    DToczynski napisał:

    > Jest to niewykluczone. Ta odpowiedź kojarzy mi się najgorzej jak to
    > możliwe: z brakiem pewności siebie, niezdecydowaniem, brakiem "ducha
    > walki" (za "brak jaj" mógłbyś się pogniewać). Jeśli nie jesteś w
    > stanie sam siebie zaakceptować i - mówiąc brzydko - sprzedać to nie
    > sprzedasz nic. I nie mówię stricte o handlu - nie sprzedasz nikomu
    > własnych pomysłów, opinii, nie obronisz swojego stanowiska w
    > dyskusji...

    Z tymi pomyslami to fakt - nawet sam sobie nie moge ich sprzedac ;). Ale
    z reszta troche sie nie zgodze - twojemu "duchowi walki" przeciwstawie
    postawe starannosci w dochowaniu obiektywizmu. Dla mnie walka w takiej
    sytuacji jest zupelnie pozbawiona sensu - moge wymienic na pytanie swoje
    osiagniecia, w miare obiektywne oceny otoczenia, ale nie moge powiedziec
    dlaczego jestem LEPSZY od nieznanych mi osob z nieznanymi mi cechami.
    Moze jestem bardziej pokorny wobec swojej niewiedzy rzeczowej (dot.
    wielu narzedzi pracy) i wobec rzeczywistosci, ale pokora nie jest (a
    przynajmniej nie byla) cecha negatywna - pomaga w przyznawaniu sie do
    bledow i do ich niepopelniania.

    > A "mogę mieć nadzieję" sugeruje myślenie "życzeniowe" w miejscu tak
    > obecnie potrzebnego "twardego" stąpania po ziemii.

    Niestety, choc nie dla mnie, twardo stapam po ziemi i wiem do czego
    prowadzi taka postawa. Ale, choc "traci ona myszka", nie zamierzam jej
    zmieniac - pasuje mi, choc dawno juz sie zdewaluowala. To kwestia
    zachowania zasad nawet za cene sukcesu zyciowego. Powyzszy zwrot jest
    bowiem tylko zwrotem grzecznosciowym, dla mnie wygladajacym calkiem
    dobrze, nie majacym tak naprawde zadnego znaczenia praktycznego - ot
    grzecznosc a nie zyczenie.

    > Nie zrozum mnie źle - ani nie uważam, że nadmierna pewność siebie
    > (czyt. "bufonada") jest czymś pozytywnym, ani nie chcę Ci "przyłożyć"
    > tym postem. Co najwyżej otworzyć oczy i pokazać jak można Twoją
    > odpowiedź zinterpretować i jak bardzo przekreśla to jakiekolwiek
    > szanse nawet jeśli jesteś idealnym kandydatem pod każdym innym
    > względem.

    W miare swojego obiektywizmu jestem w stanie poprawnie zinterpretowac
    swoja odpowiedz w oczach rozmowcy, ale gdzies w glebi sadze, ze jest to
    poprawne sformulowanie - po prostu musi zaczekac na osobe, ktora je
    doceni. Troche racjonalizujac, stwierdze ze inna postawa typu "musi mnie
    Pan zatrudnic" - tak naprawde nic nie znaczy, a wiec znaczy tyle samo co
    moja odpowiedz. Postawa "jestem the Best" rowniez nic nie znaczy.
    Obiektywizujac - decyzja zalezy tylko od pracodawcy - niezaleznie co
    powiem, rownie dobrze moge mowic - "Ty pierdolony opasly kapitalisto
    moglbys ruszyc swoje tluste dupsko i mnie zatrudnic" i moge nawet
    zalozyc, ze taka postawa tez w pewnych warunkach moze doprowadzic do
    osiagniecia sukcesu zawodowego :), choc jak pozostale obiektywnie NIC
    nie znaczy.

    Flyer