PracaGrupypl.praca.dyskusjeMinimalny okres pracy w umowie › Re: Minimalny okres pracy w umowie
    From: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Minimalny okres pracy w umowie
    Date: Thu, 11 Sep 2008 09:42:26 +0200

    > Jest to firma angielska rekrutujaca w Polsce. Pracownicy zostaja
    > przewiezieni na koszt firmy do UK, gdzie podpisuja umowe.

    ok, więc sprawa jest prosta.
    Prawdopodobnie w pl podpisujesz umowę wstępną i dotyczy ona
    prawdopodobnie warunków przewozu/znalezienia pracy/ zamieszkania itp.
    Warto zauważyć, że raczej jest mało prawdopodobne żeby ktoś cos robił
    charytatywnie. Czyli prawdopodobnie twoje pół roku pracy ma na celu
    spłacenie kasy, którą firma zainwestuje w ciebie.
    Czyli wczesniejsze rozwiązanie umowy bedzie skutkowac prawdopodobnie
    koniecznością zapłaty za to co się nie spłaciło :)

    Na marginesie, jak podasz co to za firma, gdzie miałbyś pracować itp
    (może byc na priva) to byc może uda mi sie cos więcej tobie podpowiedzieć.

    Tak na oko, to pół roku/5 miesięcy nie jest jakimś koszmarnie długim
    czasem, a co moge na pewno powiedzieć (oczywiście pod warunkiem że nie
    jest to jakas firma wywożąca w krzaki) to że przy najniższym
    wynagrodzeniu w UK jesteś w stanie spokojnie wyżyć. A ten
    kilkumiesieczny okres możesz potraktować jako frycowe. Wyjeżdżasz,
    stajesz na swoim, jestes niezalezny i mozesz robic co ci sie żywnie
    podoba, np. zmienić pracę albo wrócić do kraju