PracaGrupypl.praca.dyskusjeMER! ciesz sie ! ;) › Re: MER! ciesz sie ! ;)
    From: flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: MER! ciesz sie ! ;)
    Date: Sun, 05 Jan 2003 14:46:14 +0100

    mer wrote:

    > Nie przejmuj sie zbytnio tym Stiglitz-em. W psychologii (chyba) jest znana
    sytuacja, gdy ktos nie
    > mogąć (umiejąć) inaczej się wybić, zaczyna negować dla wszystkich oczywiste i
    sprawdzone od wieków
    > teorie (fakty!).
    >
    > Przekonaj do Stiglitz-a pierwsza lepszą przekupke na straganie, wmawiając jej, że
    powinna ci
    > sprzedać buraka o połowe taniej niż sprzedaje wszystkim innym przed i po tobie w
    kolejce.

    Tekst w/w przeczytalem w poprzedniej piatkowej GW (niestety nie ma go w
    ich portalu chyba z powodu praw autorskich). Nagrode Nobla dostal chyba
    za prace o ograniczonym dostepie do wiedzy, natomiast nagrode Nobla za
    2002 dostala praca o irracjonalnosci rynku. Z racji zbieznosci tych
    dwoch tematow z moim mniemaniem o rynku (mniemaniem a nie wiedza, bo
    naukowcem nie jestem --> ale ten watek przewijal sie w moich
    wypowiedziach), tekst i idee w nim przedstawione podobaja mi sie.

    Co nie zmienia faktu, ze:
    - nagrode Nobla w tych tematach naukowcy mogli dostac TYLKO za
    innowacyjnosc spojrzenia;
    - czlowiek nawet bedac swiadomy tych dwoch ograniczen rynku (ograniczony
    dostep do informacji i irracjonalnosc rynku) i tak stara sie stosowac
    metody racjonalne, a wiec nie wykorzystuje swojej wiedzy -->
    ograniczenie czlowieka polegajace na bazowaniu na informacji mozliwej do
    zdefiniowania;
    - niezaleznie od wiedzy i sposobu dzialania, wymienione dwa czynniki
    zrownuja w efektach osoby przyzwyczajone do sztywnych regul rynku jak i
    wyznawcow "nieokreslonosci" rynku --> wiec ryzyko w obu przypadkach w
    calej populacji powinno zawsze byc takie samo ;).

    Flyer

    A pracy dalej szukam ;). Przynajmniej robota fizyczna troche mnie
    odchudzi i wprowadzi (sama praca ze sztywnymi regulami) troche ladu w
    moim zyciu.