PracaGrupypl.praca.dyskusjeLegalna praca w Niemczech??? pytanie › Re: Legalna praca w Niemczech??? pytanie
    From: "fotech" <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Legalna praca w Niemczech??? pytanie
    Date: 6 Jul 2005 14:19:23 +0200

    > Zastanawiam sie nad znalezieniem pracy w Niemczech w zawodzie konstruktora
    > mechanika. Na Jobpilot.de znalazłem od cholery ofert. Załóżmy ze mnie bedą
    > chcieli zatrudnić. Czy rynek pracy niemiecki jest tak samo otwary na Nas jak
    > irlandzki czy trzeba załatwiać jakies dodatkowe pozwolenia na prace i czy to
    > spoczywa na przyszłym pracodawcy czy na mnie??? A moze trzeba załozyć w
    > Niemczech DG i wtedy omija sie unijne zakazy zatrudniania? Nie wiem Same
    > niewiadome :-]

    Ja sie obawiam, ze Ty wszystko wiesz juz, bo opisales to dokladnie. Zezwolenie
    na prace jest potrzebne, ale jezeli pracodawca jest powazny to zalatwi je bez
    problemu, znam inzynierow Polakow pracujacych na roznych posadach - jak ktos
    uwaza, ze chce Polaka zatrudnic, zrobi mu pozwolenie.
    Mozna zalozyc dzialalnosc i robic uslugi, ale ostatnio jest na to nagonka,
    moze byc troszke klopotu, no i administracja takim biznesem tez odrobine
    klopotliwa jest, ale mozliwa.

    Wojtek