PracaGrupypl.praca.dyskusjeKorepetycje a podatki › Re: Korepetycje a podatki
    From: "Gosia" <M...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Korepetycje a podatki
    Date: Tue, 12 Oct 2004 11:30:19 +0200

    Użytkownik "Ortygia" <o...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:ck9j70$hgk$1@inews.gazeta.pl...
    > Witajcie udzielajacy korepetycji!
    > Czy rozliczacie się jakoś oficjalnie z korepetycji? Jeśli tak to w jaki
    spos
    > ób? Ja nigdy tego nie robiłam, ale podobno zdarzają się"sytuacje
    niebezpiecz
    > ne", więc może warto zacząć...

    Sytuacja niebezpieczna moze byc na przyklad cos takiego: udzielasz
    korepetycji "na czarno", oglaszasz sie w gazecie, nie wiesz kto do ciebie
    dzwoni i przyjmujesz klienta. Po wszystkim okazuje, ze dziecko tak sobie
    rozgarniete jest potomkiem kogos z instytucji typu ZUS czy Urzad Skarbowy.
    Klient jest niezadowolony z uslugi, albo nie dostal rachunku i zaczynaja sie
    problemy...
    Drugie, sytuacja, gdy ktos cie podkabluje.
    I teraz to, o czym wielu nie wie: Kara za cos takiego to 75 % podatek od
    dochodów z nieujawnionych zrodel(art 30 pkt 7 ustawy o podatku od osób
    fizycznych) plus jakas tam grzywna na mocy karnego kodeksu skarbowego. Przy
    czym dochody w takim przypadku nie sa rzeczywiste(bo nie sa w zaden sposob
    udokumentowane), tylko szacowane zwykle wyzsze niz rzeczywiste. Nie wiem czy
    zus tez ma na to jakies paragrafy, ale urzad skarbowy jest wystarczajoco
    moim zdaniem nieprzyjemny.
    Ogólnie jestem przeciwniczka pracy "na czarno", choc wiem, ze dla wielu
    ludzi to jedyna szansa w tym kraju.
    Pozdrawiam Gosia