PracaGrupypl.praca.dyskusjeKlęska polskich reform › Re: Klęska polskich reform
  • Data: 2007-02-04 18:20:47
    Temat: Re: Klęska polskich reform
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 04 Feb 2007 10:28:48 +0100, Tomek wrote:

    >aha, widze że nie wiesz o czym mówisz, to dam se spokój. Szkoda czasu.
    >Na następny raz proponuje dowiedzieć na dany temat, przynajmniej
    >zapoznać się z minimum

    Np. z paragrafem drugim "Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju
    Wsi z dnia 29 grudnia 2006 r. w sprawie wymagań weterynaryjnych przy
    produkcji produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do
    sprzedaży bezpośredniej" (Dz.U. 2007 nr 5 poz. 38)?

    >a nie opowiadać głupoty.

    Rozumiem, że sprzedaż bezpośrednia (czyli bez pośredników) na terenie
    ok. 1/4 Polski (województwo na terenie którego prowadzona jest
    produkcja + województwa sąsiadujące):
    1) do 50 sztuk tygodniowo - dla tuszek indyków lub gęsi;
    2) do 200 sztuk tygodniowo - dla tuszek innych gatunków drobiu, niż
    wymienione w pkt 1;
    3) do 100 sztuk tygodniowo - dla tuszek zajęczaków;
    4) do 1.000 litrów tygodniowo - dla mleka surowego;
    5) do 500 litrów tygodniowo - dla surowej śmietany;
    6) od 350 do 2.450 sztuk tygodniowo - dla jaj konsumpcyjnych.
    to dla Ciebie za małe ułatwienie?

    Jeśli masz aż taki przerób, to weź po prostu załóż działalność
    gospodarczą, weź na nią dofinansowanie, płać podwójny KRUS zamiast
    ZUSu i zamieszaj z podatkami tak by być zwolnionym z płacenia podatku
    dochodowego np. skorzystaj z art. 17 ust. 1 pkt 4e "Ustawy z 15 lutego
    1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych" (Dz.U. z 2000 r. nr 54,
    poz. 654 z późn. zm.):
    "Wolne od podatku są: (...)
    dochody podatników z działalności pozarolniczej, w tym z działów
    specjalnych produkcji rolnej - w części przeznaczonej na działalność
    rolniczą, o której mowa w art. 2 ust. 2, jeżeli w roku poprzedzającym
    rok podatkowy, a w razie rozpoczęcia działalności - w pierwszym
    podatkowym roku tej działalności udział przychodów z działalności
    rolniczej, ustalonych zgodnie z art. 12-14, powiększonych o wartość
    zużytych do przetwórstwa rolnego i spożywczego surowców i materiałów
    pochodzących z własnej produkcji roślinnej i zwierzęcej, stanowił co
    najmniej 60% przychodów osiągniętych ze wszystkich rodzajów
    działalności". Możesz też dogadać się z sąsiadami i założyć
    spółdzielnię i łykać kolejne dofinansowania.

    Ja na prawdę nie rozumiem dlaczego starasz się udowodnić, że na wsi
    nie da się robić biznesu? Jest tyle dofinansowań, że jak to dobrze
    zorganizujesz, to przy wkładzie własnym w wysokości 0 zł możesz
    rozkręcić całkiem niezły interes.

    --
    pozdrawiam
    Bremse