PracaGrupypl.praca.dyskusjeKierownicze stanowisko - nadgodziny i wypowiedzenieRe: Kierownicze stanowisko - nadgodziny i wypowiedzenie
    From: "JL" <jl@[cut]noemail.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kierownicze stanowisko - nadgodziny i wypowiedzenie
    Date: Wed, 14 Jul 2004 08:32:18 +0200

    Użytkownik "Urszula" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cctfg2$sqm$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Wiem ze w takim wypadku musi to byc z winy pracodawcy.

    Wręcz nie powinno. Wchodzenie na wojenną ścieżkę
    to kiepski pomysł zwłaszcza gdy na rynku kadry
    kierowniczej obowiązuje standard referencji. Winę
    pracodawcy będzie Ci ciężko udowodnić jeśli nie
    masz konkretów typu nieterminowa wypłata wynagrodzeń
    itp.

    > Polityka kadrowa w mojej firmie pozostawia
    > wiele do zyczenia. Pracownicy wlasciwie codziennie
    > sa proszeni o pozostanie dluzej, tak ze kazdy z nas
    > pracuje srednio jakies 10 godzin wiecej w tygodniu.

    Żeby to udowodnić przed sądem będziesz potrzebowała
    wiarygodnego świadka. Pracodawcy również przysługuje prawo
    powoływania własnych świadków.

    > Oczywiscie nie ma zadnych kart pracy itp.
    > Wiem ze ze wzgledu wlasnie na stanowisko nie nalezy
    > mi sie dodatkowe wynagrodzenie za nadgodziny i prace w soboty.

    Należy Ci się zgodnie z obowiązującymi przepisami.
    Poszukaj w orzeczeniach. "Nienormowany czas pracy" (w przypadku
    stanowisk kierowniczych) nie oznacza dowolnie długiego czasu pracy.

    > W jaki sposob mozna rozwiazac w tym wypadku taka umowe. Przy zachowaniu
    > oczywiscie najkrotszego mozliwego czasu.

    Rozwiązanie umowy w trybie za porozumieniem stron.
    Jeśli myślisz o referencjach radzę nie używać argumentu siły przynajmniej
    na początku.

    Pozdrawiam

    J.L.