PracaGrupypl.praca.dyskusjeJest Praca i Biznes do zrobienia ??? Pytanie do szerokiego grona "Informatyków"* › Re: Jest Praca i Biznes do zrobienia ??? Pytanie do szerokiego grona "Informatyków"*
    From: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jest Praca i Biznes do zrobienia ??? Pytanie do szerokiego grona
    "Informatyków"*
    Date: Tue, 21 Sep 2004 15:21:12 +0200

    Dnia 2004-09-20 23:33, "Dimitre" napisał(a) :
    > Szanowni Informatycy i Programiści,
    >
    > Proszę o ocenę mojej koncepcji Firmy Szkoleniowej.
    > Będę konkretny.
    > Posiadam :
    [ciach]

    Wybacz, ale zalatuje to ogłoszeniami w stylu: "mam nyskę, czekam na
    propozycje". Tak nie prowadzi się poważnego biznesu. Biznes opiera się
    na pewnej równowadze ryzyka, zobowiązań, wkładu pracy lub pieniędzy. A
    tutaj?

    Z Twojego punktu widzenia:
    - ok, ryzykujesz kasę;
    - ale niewielką, głównie na licencje i promocję;
    - czekasz na zyski i ew. dzielisz się nimi Jak już ktoś wspomniał, skoro
    sam kontrolujesz koszty: sal, promocji, to Twoja część może być dowolnie
    wielka - skoro masz ośrodek szkoleniowy, to główną część kosztów
    stanowią "koszty stałe", niezależne od tego, czy coś się w nim dzieje,
    czy nie. Teraz będziesz mógł dowolną część tych kosztów stałych
    przerzucić na współpracującą "Grupę Szkoleniową" a zysk netto do
    podziału może być dowolnie bliski zeru.

    Z "mojego" punktu widzenia, jako profesjonalisty-szkoleniowca (którym
    nie jestem, ale załóżmy):
    - nie ryzykuję pieniędzy, ale ryzykuję, że będę pracował za prawie
    darmo, jeśli biznes nie wypali. A konkurencja w branży szkoleń duża,
    ryzyko niepowodzenia spore;
    - nawet jeśli się uda, to zyski raczej kosmiczne nie będą (bo, jak
    wyżej, konkurencja duża);
    - muszę zaufać Tobie, że nie kombinujesz z kosztami;
    - muszę zaufać grupie "współtowarzyszy", z którymi mam dzielić się
    zyskami, że uczciwie będą się ze mną dzielić obciążeniem pracą i zyskami;
    - prawdopodobnie, skoro GS ma być "niezależnym podmiotem", muszę liczyć
    się z rejestracją działalności, płacić i użerać się z US-em, ZUS-em,
    PIP-em i cholera wie, czym jeszcze;
    - wpływ na to wszystko mam niewielki, oprócz swojego zaangażowania, i
    nigdy nie wiem czy po początkowym "chudym" okresie, gdy pojawią się
    jakieś zyski, nie zostanę z tego interesu przez kogoś (Ciebie lub
    "współtowarzyszy") wykolegowany.

    Wybacz, ale nie widzę tu żadnej równowagi. Nie zrozum mnie źle, nie
    zakładam, że chcesz kogoś oszukać. Ale biznes nie opiera się na
    założeniu dobrej woli wszyskich stron, tylko na założeniu, że każdy
    myśli o własnym zysku. To komunizmie mówiono "pracujcie i zaufajcie
    Partii, ona zatroszczy się o was i zaspokoi wasze potrzeby".
    Wybacz, ale profesjonaliści mają duże potrzeby i, uwierz mi, nie są tak
    naiwni.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Ja nawet śpiąc potrafię odróżnić różowego sprzedawczyka Czang Kaj-Szeka