PracaGrupypl.praca.dyskusjeJaka odprawa?Re: Jaka odprawa?
  • Data: 2002-09-22 06:20:55
    Temat: Re: Jaka odprawa?
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pięknego dnia Sat, 21 Sep 2002 17:44:32 +0200, "Pracownik_na_OUT"
    <u...@k...net.pl> zakodował:

    >inne perypetie...). Chcemy to zalatwic po dzentelmensku. Na porozumieniu
    >obaj zyskujemy. Ja kase, on spokoj.

    Nie, tylko pracodawca zyskuje.

    >urlop). Sa jakies zmiany w przepisach i po nowelizacji w moim przypadku beda
    >to rowniez dwie pensje.

    Obecnie jest to jednomiesięczne wynagrodzenie (przy stażu pracy
    _ogółem)_ <10 lat), ale nie więcej, niż 15x minimalne wynagrodzenie.

    >Prosze o rade. Jak wysoka odprawe zaproponowac w porozumieniu (powtarzam dla
    >wszystkich nieuwaznych, ze chodzi o _porozumienie_, a nie wpowiedzenie:-)).

    IMO więcej, niż przy wypowiedzeniu. Bo przy wypowiedzeniu odprawa nie
    jest ozusowana, a w przypadku porozumienia przepisy będą to traktowały
    jak dodatkowe wynagrodzenie (premię). Do tego przy porozumieniu
    tracisz zasiłek na 3 miesiące i 2 dni zwolnienia na poszukiwanie
    pracy. Czyli IMO min. to 1,5 tego, co dostałbyś przy wypowiedzniu
    (zależy oczywiście jeszcze jak mają się Twoje zarobki do zasiłku).

    >uniknieciu wypowiedzenia (liczca sie na rynku firma, ktora nie chce sie
    >ciagac po sadach z wlasnymi pracownikami).

    Jeżeli zwolnią Cię z przyczyn ekonomicznych i faktycznie zlikwidują
    stanowisko - to sorry, nic w sądzie nie uda Ci się wywalczyć. Ale
    wtedy warto złożyć oświadczenie o gotowości powrotu do pracy i mają
    obowiązek przyjąć Cię spowrotem, gdy będą zatrudniać pracowników w tej
    samej grupie zawodowej (cokolwiek to znaczy). To też tracisz przez
    porozumienie - nie będą musieli Cię zatrudnić.

    IMO lepiej dać się zwolnić przez wypowiedzenie pracodawcy z przyczyn
    ekonomicznych, chyba, że naprawdę skuszą Cię dużo wyższą odprawą.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775