PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak zatrudnić pracownika - pomocy! › Re: Jak zatrudnić pracownika - pomocy!
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak zatrudnić pracownika - pomocy!
    Date: Sun, 30 Jun 2002 13:08:33 +0200

    Użytkownik Adam F. napisał:
    (...)
    > 200 zł za 20h pracy miesięcznie oznacza zatem kwotę ponad 2 razy wyższą od
    > minimalnej.
    > Jakich stawek się spodziewałeś od osoby, która niedawno założyła działalność
    > gospodarczą ?

    1. Pracującego interesuje nie tylko parametr o nazwie płaca za godzinę,
    ale i jak długo będzie ją dostawał. Stawka prezydenta czy premiera w
    warunkach pracy trwającej 1/2 minuty - np. wręczenie kwiatów przygodnej
    osobie - to gówniany interes, pomimo, że zarabia się "tyle, co prezydent".

    2. Proponowanie pracownikowi niższego wynagrodzenia z powodu "zaczynania
    działalności" jest równoznaczne z żądaniem współfinansowania rozwoju
    CUDZEGO interesu. Płacę tyle, ile dla mnie warta jest robota, a nie "bo
    więcej nie mam".

    Uważam, że jeżeli ktoś ma kilkaset złotych na płace, to taką robotę
    powinien wykonać sam lub zagonić rodzinę do roboty, a nie szukać
    frajerów. 200 zł to może niezły dodatek dla licealisty, dla żula
    wegetującego na granicy przeżycia - złoty interes. Dla przeciętnej osoby
    na własnym utrzymaniu (a to jest chyba celem pracy zarobkowej) - po
    prostu żenada.

    MFG: Dogbert