PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak wystawić legalny rachunek ?? › Re: Jak wystawić legalny rachunek ??
    From: "Berthli McHarvey" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak wystawić legalny rachunek ??
    Date: Mon, 7 Feb 2005 22:49:39 +0100
    Sender: b...@p...onet.pl@217.113.224.170

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:5YPNd.34328$2e4.18046@news.chello.at...
    > Przepraszam, ale zaszło nieporozumienie, źle przedstawiłem sytuację.
    > Pracownik Pan X ma etat w firmie A, natomiast to firma B chce dać
    > pracownikowi możliwość dorobienia.
    > Firma B stwarza problemy, nie chce pisać Panu X umów zleceń lub o dzieło
    bo
    > to dodatkowa biurokracja i dodatkowa obsługa składek, podatków a na koniec
    > roku PITów 8B itd.
    >
    > Pan X natomiast, nie chce wtajemniczać szefa z A w swoje dorabianie w B
    mimo
    > iż nie ma konfliktu interesów, nie ma naruszenia zakazu konkurencji.

> [...]

    Hmm... Firma B nie chce na czarno, bo nie ma kosztów. Nie chce też umowy
    zlecenia, bo to papierkowa robota. Mam nadzieję, że firma B nie chce też
    pracownika wykiwać.

    Przypuszczam, że umowa zlecenie to najlepsze wyjście. W takiej sytuacji
    zaoszczędza się pewną kwotę, i o to się rozchodzi. Gwarantuję, że za połowę
    tej kwoty znajdzie się księgowa, która (na zlecenie!) zajmnie się papierkową
    robotą. I wszyscy szczęśliwi :-)

    Tylko, kto zajmie się wystawieniem papierków dla niej samej... Ona sama??
    chyba???

    Mam przypuszczenie, że właściciel lub księgowa tej firmy B, dobrze znają się
    na możliwościach obejścia przepisów (zaoszczędzenia pieniędzy) lub
    przynajmniej dobrze kombinują. A w takiej sytuacji, taka umowa-zlecenia i
    rozliczenia PIT-ów, to dla nich pikuś. Zwłaszcza, że są na pewno programy,
    które robią to same.

    I dalej uważam, że takie rozliczenie, jest łatwiejsze, niż zakładanie DG
    przez pana X. Prawdopodobnie księgowa firmy B i tak musiałaby panu X pomóc w
    rozliczaniu DG. Poza tym to rozwiązanie jest droższe.

    Jako biznesmen doskonale rozumiesz, że czasami, żeby zaoszczędzić (a więc
    zarobić) trochę $ trzeba poświęcić trochę czasu (pracy)

    Pozdr. B