PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak w tym kraju zostać rolnikiem? › Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem? [OT i dlugi wywod]
    From: "PioPio" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem? [OT i dlugi wywod]
    Date: Thu, 7 Aug 2008 14:39:14 +0000 (UTC)
    <g6cfut$kss$1@inews.gazeta.pl> <g6chsh$1g05$1@opal.icpnet.pl>
    <g6coa0$8e5$1@nemesis.news.neostrada.pl> <g6coql$1lit$1@opal.icpnet.pl>
    <op.ue0744e8rpkgi2@opteris_laptop.opteris.pl>
    <g6n614$ocg$1@atlantis.news.neostrada.pl> <g6o1sg$58r$1@news.onet.pl>
    <g6p1qr$9ld$1@nemesis.news.neostrada.pl> <g6qoct$qbf$1@news.onet.pl>
    <g6rmda$3sq$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <g71iei$k15$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <g720ba$6re$1@nemesis.news.neostrada.pl> <g72hki$pla$1@news.wp.pl>
    <g73meu$g2k$1@atlantis.news.neostrada.pl> <g7464l$ifc$2@news.wp.pl>
    <g748jk$pmu$1@atlantis.news.neostrada.pl> <g758jb$44o$2@news.wp.pl>
    <g76bba$j05$1@inews.gazeta.pl> <g76ntm$oj7$1@news.wp.pl>
    <g77987$bi5$1@inews.gazeta.pl> <g79m77$9hl$3@news.wp.pl>
    <g7br9q$qkk$1@inews.gazeta.pl> <g7ev4k$t4i$1@news.wp.pl>

    > widzisz, jak ktoś ma 2h to moze sobie ten ciągk wynająć za cenę jego
    > amoryzacji, albo kupuje ciągnik używany, za 1/5 ceny nowego:O)
    > a koń jak mniej pracuje to mniej owsa je i po problemie:O) no i zurzyje się
    > mniej, tak jak maszyna jak mniej pracuje to paliwa mniej spali i dłużej się
    > nie zepsuje:O)

    Dobre dobre, a jak zimą koń nie pracuje to po prostu nie dostaje jedzenia i
    problem kosztów niezależnych od produkcji nie istnieje. Podoba mi się Twój tok
    myslenia. Czyli koń to taki traktor, który zjada tak dużo jak dużo pracuje.
    Mam nadzieję, że nie masz żadnego zwierzaka bo cała armia obrońców zwierząt
    zaraz by Cię po sądach ciągała.
    A jak już weszliśmy na te konie to powiedz mi w takim razie skąd taki koń się
    znalazł w gospodarstwie. Rozumiem, że zstąpił z nieba w momencie kiedy był
    potrzebny i w zasadzie nic nie kosztował do momentu do kiedy nie jest w polu
    potrzebny. A nie zastanowiło Cię, że konia tak jak i traktor czy inne maszyny
    należałoby kupić i to niezależnie od tego czy gospodarstwo przynosi dochód czy
    nie.

    > widzisz w rolnictwie kosztów stałych prawie nie ma, prawie, znaczy tyle że
    > są znikomo małe w porównaniu ze zmiennymi, a najsmieszniejsze jest to że
    > nikt na tej grópie nie jest w stanie wymienić tych kosztów w rolnictwie:O)

    Widzisz bo jesli ty wymieniasz koszty stałe jako typowo zmienne to nikt nie
    będzie w stanie tego zrobić. Przecież padły tu wyraźnie koszty które są w
    większości cywilizowanego świata traktowane jako stałe a ty jak ten uparty
    osiołek powtarzasz, że ich nie ma.
    Rozumiem, że stodoła to koszt typowo zmienny i jak masz urodzaj to po prostu
    ją delikatnie rozciągasz i już się wszystko zmieści a jak susza zapanuje to
    spuszczasz z niej powietrze i leży w piwnicy i jeść nie woła.
    Zastanów się, czy naprawdę masz rację bo bronisz jej z zaciekłością godną
    lepszej sprawy chociaz większość z nas wykazuje Ci, że jej nie masz.

    > wybacz, ale ta teza jest znana wszystkim ekonomistom, więc już ktoś to
    > wcześniej wymyślił, ale nie wiem czy nobla dostał

    ja jakoś nie znam żadnego ekonomisty, który by mi to potwierdził. Studiowałem
    w Poslce i za granicą i jakoś większość z nich twierdziła coś odwrotnego a
    może oświeć nas i podaj nazwisko(a) tych ekonomistów.

    Prze weekend się nie będę odzywał więc się nie gniewaj jak nie będziesz miał
    długo odpowiedzi.

    Pozdrawiam

    PioPio