PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak w tym kraju zostać rolnikiem? › Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem? [OT i dlugi wywod]
    From: "gargamel" <s...@d...lina>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem? [OT i dlugi wywod]
    Date: Thu, 7 Aug 2008 15:48:41 +0200
    Sender: B...@p...centertel.pl
    <g6cfut$kss$1@inews.gazeta.pl> <g6chsh$1g05$1@opal.icpnet.pl>
    <g6coa0$8e5$1@nemesis.news.neostrada.pl> <g6coql$1lit$1@opal.icpnet.pl>
    <op.ue0744e8rpkgi2@opteris_laptop.opteris.pl>
    <g6n614$ocg$1@atlantis.news.neostrada.pl> <g6o1sg$58r$1@news.onet.pl>
    <g6p1qr$9ld$1@nemesis.news.neostrada.pl> <g6qoct$qbf$1@news.onet.pl>
    <g6rmda$3sq$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <g71iei$k15$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <g720ba$6re$1@nemesis.news.neostrada.pl> <g72hki$pla$1@news.wp.pl>
    <g73meu$g2k$1@atlantis.news.neostrada.pl> <g7464l$ifc$2@news.wp.pl>
    <g748jk$pmu$1@atlantis.news.neostrada.pl> <g758jb$44o$2@news.wp.pl>
    <g76bba$j05$1@inews.gazeta.pl> <g76ntm$oj7$1@news.wp.pl>
    <g77987$bi5$1@inews.gazeta.pl> <g79m77$9hl$3@news.wp.pl>
    <g7br9q$qkk$1@inews.gazeta.pl>

    > Zakładam, ze masz rację. Nie jestem rolnikiem z wykształcenia więc uwierzę
    > na
    > słowo. Chociaż nei chce mi się do końca w to wierzyć. Ale niech tam
    > powiedzmy,
    > ze masz rację.

    możesz to sam sprawdzić, przejedz się na pole i policz ile kłosów rośnie
    średnio na metrze kwadratowym ziemi tej samej klasy w małym gospodarstwie i
    dużym, wynik będzie dla ciebie zaskoczeniem:O)

    > Idąc tym tokiem rozumowania jeśli ktoś ma 10ha pola to kupuje 1 ciągnik
    > Ursus
    > C-360 bo taki mu wystarczy, a jak ma 100ha to kupuje 5 ciężkich
    > Fergusonów. Do
    > tej pory wszystko jasne.

    cieszę sie:O)

    > Tylko co z tym, który ma 2ha?? Kupuje sobie 1/5 ciągnika?? Tylko którą??
    > A co z tymi, którzy mają konie, jeśli jeden koń może obrobić 4ha to co z
    > tymi,
    > którzy mają 3ha - kupują sobie kulawego na jedną nogę konia?

    widzisz, jak ktoś ma 2h to moze sobie ten ciągk wynająć za cenę jego
    amoryzacji, albo kupuje ciągnik używany, za 1/5 ceny nowego:O)
    a koń jak mniej pracuje to mniej owsa je i po problemie:O) no i zurzyje się
    mniej, tak jak maszyna jak mniej pracuje to paliwa mniej spali i dłużej się
    nie zepsuje:O)

    > Nie ma nie ma. W zasadzie Immona spróbowała wytłumaczyć, że w dłuższym
    > okresie
    > czasu możesz rozpatrywać koszty stałe jako zmienne ale rozmawiamy o
    > perspektywie kilkunastu - kilkudziesięciu lat.

    tak, imiona tylko żuciła parę terminów ekonomicznych, równie dobrze mohło by
    to być popyt, podarz, koszt jednostkowy, czy inflacja, ale nijak nie
    odniosła się do tematu, bo w praktyce pomyliła koszty zmienne ze
    stałymi:O( a koszt stały to taki który nie zależy od wielkości produkcji)

    widzisz w rolnictwie kosztów stałych prawie nie ma, prawie, znaczy tyle że
    są znikomo małe w porównaniu ze zmiennymi, a najsmieszniejsze jest to że
    nikt na tej grópie nie jest w stanie wymienić tych kosztów w rolnictwie:O)

    > A za udowodnienie tej tezy to możesz się ubiegac o ekonomiczną nagrode
    > Nobla.
    > Masz moje poparcie, myślę, ze wiele osób czytających ta grupę również.
    > Spróbuj może się uda.

    wybacz, ale ta teza jest znana wszystkim ekonomistom, więc już ktoś to
    wcześniej wymyślił, ale nie wiem czy nobla dostał