PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak w tym kraju zostać rolnikiem? › Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    Date: Tue, 26 Aug 2008 12:30:59 +0200

    empireus pisze:

    > Jednak nie masz pojecia o doplatach bezposrednich i jedynie piane
    > toczysz...

    Na szczęście Ty masz i mi wytłumaczyłeś :)

    > Wiedz o jednym-nie wystarczy miec kawalek pola, by dostac
    > doplate. Nie za kazde uprawy jest jednakowa doplata.

    A ja gdzieś napisałem, że jest jednakowa dla wszystkich rolników?
    Kompletnie nie na temat.

    > Tak, jest taki
    > zapis, ze jesli nic nie obsiewasz, to tez mozesz dostac kase z Unii,

    To teraz podaj przykład DG w której jak nic nie produkujesz to też kasę
    dostajesz.

    > ale
    > pod jednym warunkiem, ze pojedziesz na to pole i o nie zadbasz,

    Jak DG nic nie produkuje w danym momencie to znaczy, że kosztów nie ma?

    > czyli
    > zaorzesz, zabronujesz itd Koszt takiej operacji nie jest wcale maly, bo
    > ropa strasznie droga. To po primo.

    Ropa jest droga dla wszystkich. To żaden argument.
    Po drugie, gdyby koszt przewyższał dopłatę to dopłata byłaby bezsensem i
    nikt normalny by się o nią nie ubiegał.

    > Doplaty sa tez po to, bys Ty nie musial placic za chleb 10zl.

    Udowodnij to twierdzenie.
    Zwykła populistyczna propaganda na potrzeby uspokojenia sumień tych co
    biorą kasę za nie obsiewanie.
    Jak widać skuteczna.
    W skrócie: jakbyś obsiał, byłoby więcej zboża - byłoby tańsze.

    Uprzedzę Twój argument, że koszt wytworzenia jest za duży (gdybyś
    uważnie przeczytał wątek to byś go zauważył). Jedną z przyczyn jest zbyt
    duże rozdrobnienie gospodarstw.

    > Po secundo, rolnik nie ma takiego rynku zbytu, jak firmy w miastach.

    To naturalne jak ma 1 ha.
    Po drugie, jakimś cudem jednak produkty rolne trafiają do miasta. Pewnie
    teleportacja.

    > Nawet mieszkajac na wsi, nie masz takich samych szans, jakbys mieszkal w
    > miescie.

    To przeprowadź się do miasta, zamiast narzekać jak to ciężko być rolnikiem.

    > Pierwszy lepszy przyklad z brzegu: mieszkasz w miescie,
    > odchodzi Ci koszt za dojazdy dziecka do szkoly.

    ROTFL
    Jak mieszkasz na wsi to odchodzi Ci koszt kupowania marchewki :)

    > Majac sklepik w miescie,
    > masz potencjalnie o wiele wiekszy rynek zbytu, niz maly sklepik na wsi,

    To otwórz sklepik w mieście.

    > ktory niejednokrotnie ma jeszcze jakas konkurencje,

    W mieście nie ma konkurencji. Otwierasz sklepik i po miesiącu jeździsz
    mercedesem.

    > nie wspominajac o
    > tym, ze i "wiesniacy" jezdza na zakupy do miast.

    Naprawdę jeżdżą do miast? Strasznie to dziwne...

    > Podobnie z praca - sam
    > mialem klopoty ze znalezieniem pracy tylko dlatego, ze potencjalni
    > pracodawcy obawiali sie mojej niedyspozycji w zimie, podczas
    > zawieruch...

    To przeprowadź się do miasta.

    > Aktualnie mam mala siec internetowa i klientow tyle, co Ty
    > moglbys miec z jednego bloku, tylko ze ja w sprzet musialem wpakowac
    > tyle, co Ty bys wylozyl na 20 takich blokowisk.

    Strasznie ciężką pracę masz jako rolnik.
    Jak na 40 ha jest 20 rolników i każdy chce mieć łącze to co w tym dziwnego?

    > Mitem jest rowniez fakt, ze rolnik za nic nie placi.

    To teraz podaj przykład z wątku, w którym ktoś stwierdził, że rolnik za
    nic nie płaci.

    > Woda jest juz na
    > liczniki, prad wszedzie tak samo kosztuje,

    Za to w mieście wodę możesz pobierać bez ograniczeń, a prąd jest za darmo.
    I kto ty pianę toczy?

    > a w gospodarstwie sie go
    > zuzywa tyle, co w srednim przedsiebiorstwie. Warzywa czy zboze samo sie
    > nie posieje, a nasiona, paliwa, nawozy tez niemalo kosztuja. Podobnie
    > jajka kura Ci z powietrza nie zniesie,

    Za to prowadząc DG wszystko samo się robi. Właściciel nie nadąża z
    liczeniem odsetek na koncie w banku.

    > a mit o kurach dziobiacych
    > robaczki rozpowrzechniaja tylko ludzie, ktorzy kure w ZOO widzieli.

    W moim pobliskim ZOO nie ma kur. Będę im musiał zwrócić uwagę na to
    niedopatrzenie.

    > Zeby
    > bylo jajko, to trzeba miec pasze... To samo z mlekiem-w lato jeszcze
    > krowke na lake poslesz, ale w zime sniegiem jej nie nakarmisz.

    Czy Ty naprawdę wiesz o czym jest wątek?

    > Jesli uwazasz, ze na wsi jest taka sielanka, to z checia Ci sprzedam
    > tanio troche ziemi i bedziesz zyl sobie w luksusie,

    Sprzedaj komuś kto wie jak się prowadzi gospodarstwo i potrafi na tym
    zarobić.
    Są tacy i chętnie kupią.

    > dostajac za nic
    > unijne doplaty. Wszystko dookola Ciebie bedzie samo roslo. Na widok
    > ulewy bedziesz sie tylko cieszyl, bo przeciez roslinkom woda
    > potrzebna... Podczas upalow bedziesz zapraszal znajomych z miasta i
    > chwalil sie, jak to Ci dobrze i jacy oni glupi, ze jeszcze w tych
    > miastach siedza...

    To co Ty jeszcze na tej wsi robisz jak jest tam tak źle?

    > I na koniec dodam, ze zeby dostac kase na firme z Unii wystarczy dobry
    > biznesplan.

    Szczególnie taki biznesplan, w którym napiszesz, że chcesz kasę na
    konserwację maszyn bo nic nie będziesz produkował.
    Nie żartuj...

    > Z wlasnego doswiadczenia tez Ci powiem, ze i tu i tu mniej
    > wiecej sie to podobnie zalatwia. Ba, nawet na firme jest latwiej
    > wyszarpac jakies dotacje, bo np. na informatyzacje dzialalnosci (ktora
    > podpada pod wiele programow) nie potrzeba niewiadomo jakich cudow, jak
    > to dramatyzujesz.

    Niczego nie dramatyzuję.
    Doskonale zdaję sobie sprawę, że są branże w których łatwiej dostać.
    Po drugie, jeżeli warunki ubiegania się dotację na informatyzację
    działalności są takie same dla rolników i firm to właśnie tak powinno być.

    Racz przyjąć do wiadomości, że jako firma nie dostaniesz dopłaty za to,
    że nic nie będziesz produkował.

    > Wiesz-moj nauczyciel WF podobnie marudzil do Ciebie,
    > jak nie mogl strzelic nam bramki-on tez wymyslal rozne niestworzone
    > sytuacje, ze bramka za mala, ze bramkarz za duzy, a najczesciej, ze buty
    > za ciasne...

    Kto tu marudzi?
    Liczniki na wodę Ci założyli, do szkoły masz daleko i prąd kosztuje tyle
    co w mieście. A do tego jesteś niedysponowany zimą.

    Przeprowadź się do miasta, produkcję żywności zostaw komuś kto się na
    tym zna i wszyscy będą zadowoleni.

    Pozdrawiam
    Piotr