PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak w tym kraju zostać rolnikiem? › Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    From: empireus <a...@b...ccc>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    Date: Tue, 26 Aug 2008 08:33:49 +0200

    Dnia 19-08-2008 o 09:15:54 Kviat <kviat@nie_dla_spamufantastyka.com.pl>
    napisał(a):

    > Wszystko byłoby w porządku, pod warunkiem, że zasady ubiegania się o
    > dopłaty byłyby takie same dla rolników i tych z DG.
    >
    > Pozdrawiam
    > Piotr

    Jednak nie masz pojecia o doplatach bezposrednich i jedynie piane
    toczysz... Wiedz o jednym-nie wystarczy miec kawalek pola, by dostac
    doplate. Nie za kazde uprawy jest jednakowa doplata. Tak, jest taki zapis,
    ze jesli nic nie obsiewasz, to tez mozesz dostac kase z Unii, ale pod
    jednym warunkiem, ze pojedziesz na to pole i o nie zadbasz, czyli
    zaorzesz, zabronujesz itd Koszt takiej operacji nie jest wcale maly, bo
    ropa strasznie droga. To po primo.

    Doplaty sa tez po to, bys Ty nie musial placic za chleb 10zl.

    Po secundo, rolnik nie ma takiego rynku zbytu, jak firmy w miastach. Nawet
    mieszkajac na wsi, nie masz takich samych szans, jakbys mieszkal w
    miescie. Pierwszy lepszy przyklad z brzegu: mieszkasz w miescie, odchodzi
    Ci koszt za dojazdy dziecka do szkoly. Majac sklepik w miescie, masz
    potencjalnie o wiele wiekszy rynek zbytu, niz maly sklepik na wsi, ktory
    niejednokrotnie ma jeszcze jakas konkurencje, nie wspominajac o tym, ze i
    "wiesniacy" jezdza na zakupy do miast. Podobnie z praca - sam mialem
    klopoty ze znalezieniem pracy tylko dlatego, ze potencjalni pracodawcy
    obawiali sie mojej niedyspozycji w zimie, podczas zawieruch... Aktualnie
    mam mala siec internetowa i klientow tyle, co Ty moglbys miec z jednego
    bloku, tylko ze ja w sprzet musialem wpakowac tyle, co Ty bys wylozyl na
    20 takich blokowisk.

    Mitem jest rowniez fakt, ze rolnik za nic nie placi. Woda jest juz na
    liczniki, prad wszedzie tak samo kosztuje, a w gospodarstwie sie go zuzywa
    tyle, co w srednim przedsiebiorstwie. Warzywa czy zboze samo sie nie
    posieje, a nasiona, paliwa, nawozy tez niemalo kosztuja. Podobnie jajka
    kura Ci z powietrza nie zniesie, a mit o kurach dziobiacych robaczki
    rozpowrzechniaja tylko ludzie, ktorzy kure w ZOO widzieli. Zeby bylo
    jajko, to trzeba miec pasze... To samo z mlekiem-w lato jeszcze krowke na
    lake poslesz, ale w zime sniegiem jej nie nakarmisz.

    Jesli uwazasz, ze na wsi jest taka sielanka, to z checia Ci sprzedam tanio
    troche ziemi i bedziesz zyl sobie w luksusie, dostajac za nic unijne
    doplaty. Wszystko dookola Ciebie bedzie samo roslo. Na widok ulewy
    bedziesz sie tylko cieszyl, bo przeciez roslinkom woda potrzebna...
    Podczas upalow bedziesz zapraszal znajomych z miasta i chwalil sie, jak to
    Ci dobrze i jacy oni glupi, ze jeszcze w tych miastach siedza...

    I na koniec dodam, ze zeby dostac kase na firme z Unii wystarczy dobry
    biznesplan. Z wlasnego doswiadczenia tez Ci powiem, ze i tu i tu mniej
    wiecej sie to podobnie zalatwia. Ba, nawet na firme jest latwiej wyszarpac
    jakies dotacje, bo np. na informatyzacje dzialalnosci (ktora podpada pod
    wiele programow) nie potrzeba niewiadomo jakich cudow, jak to
    dramatyzujesz. Wiesz-moj nauczyciel WF podobnie marudzil do Ciebie, jak
    nie mogl strzelic nam bramki-on tez wymyslal rozne niestworzone sytuacje,
    ze bramka za mala, ze bramkarz za duzy, a najczesciej, ze buty za ciasne...
    --
    www.MojaJura.pl - moje miejsce na Ziemi