PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak uciec od ZUSu?Re: Jak uciec od ZUSu?
  • Data: 2007-04-21 21:12:43
    Temat: Re: Jak uciec od ZUSu?
    Od: "John_Smith" <J...@n...mail.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> wrote in message
    news:7knk239cnkpob888atprodk9amlj71df7f@4ax.com...

    > 1 ha _przeliczeniowy_ użytków rolnych (na oko niecałe 2 ha "piachów"
    > (UR 6. klasy)) lub mniej o ile prowadzony jest dział specjalny
    > produkcji rolnej (ale wtedy dochodzi ubezp. zdrowotne i podatki
    > dochodowe).

    5 ha ogółem, powyżej, nieważne czy 1 klasa czy 6, powyżej 2 ha
    przeliczeniowych i tak jesteś rolnikiem.

    > użytków rolnych

    przecie mówie :)))

    > byle gdzie, ANR i tak ma prawo pierwokupu

    i ma to w dupie.

    > muszą być użytki rolne

    piechy, to też użytki, a tanie :)))

    > O ile:
    > - posiadasz wpis do ewidencji producentów,

    kupujesz ziemie rolna, to logiczne ze byla w spisie producentow

    > - działki były utrzymane w dobrej kulturze rolnej,

    rodziły, więc były rolne

    > - na działkach była prowadzona działalność rolnicza,

    :|

    > - w planie zagospodarowania przestrzennego działki te są gruntami
    > ornymi lub trwałymi użytkami zielonymi przeznaczonymi pod zalesienie

    plany są od tego, żeby je zmieniać (zresztą las to przykład, może na tych 5
    ha zasiać owies: ))

    > (dawna "zetka" przy klasie gleby),

    kupuje przecież najtaniej, z "zetką" nie będzie problemów :)

    > - otrzymasz pozytywną opinię z nadleśnictwa,

    taaa...

    > - zalesisz komisyjnie zgodnie z warunkami określonymi przez
    > nadleśnictwo (wskazanymi gatunkami drzew w określony sposób),

    no przecie sie na tym nie zna, to czy będzie nadzorował leśnik czy Lepper,
    to jeden ch....

    > - bedziesz pielęgnował las przez okres 15 lat (są kontrole).

    Ma z tego mieć zysk, dlaczego nie ma dbać?

    > Można też zalesiać, grunty inne niż rolne, ale pytanie było o
    > uniknięcie ZUS-u i wątek ograniczył się do KRUS-u.

    motasz :)

    > Za swoje pieniądze. Refundację dostajesz po zalesieniu.

    Jeden ciul ;) i tak z pieniądze UE suma sumarum.

    > Premię zalesieniową otrzymujesz przez 15 lat wyłącznie na grunty rolne
    > (pielęgnacyjną i wsparcie na wszystkie) o ile uzyskujesz min. 20%
    > dochodów z rolnictwa.

    będzie 50% dochodów z rolnictwa.

    > Utrzymywać w dobrej kulturze rolnej.

    No przecie jego, to ma nie dbać?

    > Tak nie da rady.

    Nie mam na myśli ugoru. Nie robić nic, znaczy zasiać jęczmięń, zebrać i po
    bólu ;)

    > 251 zł z mocy ustawy, jeśli nie podlegasz innym ubezp.

    > ~84 zł/msc

    czytaj ustawy.

    Składka na ubezpieczenie emerytalno-rentowe na I kwartał 2007 r. wynosi 30
    proc. obowiązującej w grudniu 2006 r. emerytury podstawowej (597,46 zł) i
    po zaokrągleniu do pełnych złotych, na zasadach określonych przepisami
    Ordynacja podatkowa, wynosi 179,00 zł.

    Składka na ubezpieczenie wypadkowe, chorobowe i macierzyńskie w I kwartale
    2007 roku została ustalona w wysokości 72 zł za każdą osobę podlegającą temu
    ubezpieczeniu.

    > + podatek + OC rolników

    > Ale płacisz podwójną składkę KRUS o ile:
    > - przez okres 3 poprzedzających lat podlegałeś pod KRUS jako
    > rolnik/domownik z mocy ustawy (nie było zbiegu innych ubezp. np.
    > ZUS-u) i dalej podlegasz,
    > - w terminie 14 dni od rozp. DG złożyłeś oświadczenie w KRUS o
    > kontynuacji ubezp.
    > Z KRUS-u wypadasz jeśli w poprzednim roku podatkowym zapłaciłeś >~2600
    > zl podatku dochodowego z DG lub jeśli nie złożysz zaświadczenia o
    > wysokości dochodu do 31. maja.

    Zakładając, że był odprowadzany od niego ZUS

    > --
    > pozdrawiam
    > Bremse

    Również :)