PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to jest z programista? › Re: Jak to jest z programista?
  • Data: 2002-04-22 14:31:45
    Temat: Re: Jak to jest z programista?
    Od: "Artist" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MerlinXP" <M...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aa0ts9$4li$1@news.lublin.pl...

    > Jednak, z moich doświadczeń wynika, ze chyba lepiej pracować w duzej
    firmie,
    > najlepiej renomowanej, zajmować sie jednym ale ciekawym i docenianym
    > zagadnieniem. Mniej się napracujesz i wyeksploatujesz, więcej zarobisz i
    > bardziej Cię docenią.
    > Znać się trochę na wszystkim, to dobre, ale dla kierowników.
    > M.

    Pracowałem i w dużej firmie nad dużym projektem i mówię Ci z własnych
    doświadczeń,
    że wcale nie jest lepiej. To znaczy przede wszystkim na co patrzysz. Jak
    patrzyć
    na komfort pracy tj. stałość zatrudnienia, dodatki (np. ubraniowe, imprezki
    firmowe itd.)
    to masz rację - duża firma to jest to.
    Ale za to korzyści z pracy w małej firmie też są. Nie ma "głupiej" roboty
    bo ktoś z góry tak kazał.
    Masz wpływ na podejmowane decyzje, oraz na przebieg ich realizacji i wiele
    innych.
    Druga sprawa co się kryje pod pojęciem małej firmy. My robimy duże systemy,
    dla dużych
    przedsiębiorstw, więc jeśli chodzi o "ciekawość" zagadnień, to jest
    ogromna. Docenianie
    to już jest kwestia kierownictwa, może być dobrze zarówno w małej jak i
    dużej firmie i na odwrót.
    Natomiast kwestią bezsporną jest, jak to powiedziałeś: "mniej się
    napracujesz".
    Tutaj trudno się nie zgodzić. W małej firmie od razu Twoje braki wyjdą i
    niestety nie ma czasu na
    zabawę, gmeranie w internecie itd. Albo pracujesz, albo nie ;)
    A i komentarz do ostatniego zdania: "Znać się trochę na wszystkim, to
    dobre, ale dla kierowników."
    No przepraszam, ale bynajmniej ja nie zamierzam być całe życie klepaczem
    (czyt. programistą).
    To dobre na początek, a potem to myślę że i na kierowniku nie skończę. ;)