PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak sie zachowac na rozmowie kwalifikacyjnej?Re: Jak sie zachowac na rozmowie kwalifikacyjnej?
  • Data: 2003-10-08 10:35:00
    Temat: Re: Jak sie zachowac na rozmowie kwalifikacyjnej?
    Od: "Kamil" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pewnie to, co powiem bedzie truizmem, ale okazuje sie, ze w sytuacji stresu
    o tym najlatwiej sie zapomina:
    - badz komunikatywny i elokwentny. Nie odpowiadaj rownowaznikami zdan, a
    troche rozbuduj swoje wypowiedzi. Nie lej wody bez sensu, ale i nie
    odpowiadaj polbebkiem

    - nie rob z siebie ofiary i nie narzekaj/ krytykuj poprzedniego szefostwa.
    Pozostaw interpretajce sluchajacym, ty podaj fakty

    - nie gap sie w sufit i "nie licz drzew za oknem" (to wcale nie jest
    zjawisko marginalne - patrz na rozmowce tak jak to robisz, kiedy rozmawiasz
    w normalnej sytuacji

    - badz dyskretny w stosunku do swojego poprzedniego pracodawcy jesli
    dysponujesz tajnymi informacjami. Czasem moze sie zdarzyc ze ktos bedzie z
    ciebie chcial wyciagnac informacje, ktore nie sa powszechnie znane, nawet
    pracownikom twojego poprzedniego pracodawcy. Jesli jednak miales do nich
    dostep, teraz uwazaj zeby nie przesadzic z otwartoscia. jesli poczujesz ze
    pytanie niepowinno byc zadane, to powiedz ze wolisz nie odpowidac, bo cos
    tam albo spytaj w jakim celu jest im ta informacja potrzebna

    Dalej trudno Ci cos doradzac, bo rozmowa moze sie potoczyc w roznych
    kierunkach, niekoniecznie zwiazanych z twoimi kwalifikacjami (np kiedys mi
    sie zdarzylo, ze na ktoryms juz kolejnym spotkaniu w znanej firmie
    dyskutowalem o... mlodziezy- oczywiscie nie mialo to nic wspolnego z praca,
    mna i moim doswiadczeniem, a temat powstal spontaniznie i milo nam sie
    gadalo, a prace dostalem)