PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak się pracuje w Comarch › Re: Jak się pracuje w Comarch
    From: Paweł Goleń <p...@k...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak się pracuje w Comarch
    Date: Sat, 17 Jan 2009 10:36:47 +0100

    f...@N...gazeta.pl wrote:

    > Popracuj na 5 innym systemach a potem sam dokonasz oceny :)

    Niestety, jednym z powodów, dla których produkty Comarchu są wybierane,
    jest fakt zdominowania przez Comarch niektórych "nisz" produktowych.
    Oznacza to, że:
    - nie ma innego produktu realizującego konkretne zadanie,
    - inne produkty mają mniejszą funkcjonalność,
    - inne produkty mają mniej wdrożeń (referencje!),
    W rezultacie często okazuje się, że produkt Comarch jest kiepski, ale
    alternatywy są jeszcze gorsze. Jeśli do tego dodamy fakt, że o wyborze
    konkretnego rozwiązania decyduje nietechniczna "góra", która chce mieć
    system "x" taki jak jest w "y", to argumenty (weryfikowalne) o niskiej
    jakości kodu, problemach wydajnościowych, problemach z realizacją
    projektu w ustalonych terminach po prostu trafiają w próżnię.

    Proponuję zapoznać się z historią systemu SIMIK.
    http://www.idg.pl/news/110557/SIMIK.to.przyklad.nieu
    danej.informatyzacji.twierdzi.NIK.html
    http://www.computerworld.pl/artykuly/52524/SIMIK.za.
    15.mln.lub.za.100.tys.Zl.html
    http://prawo.vagla.pl/node/6944
    http://gospodarka.gazeta.pl/firma/1,61785,3577218.ht
    ml
    (i wiele więcej w Google).

    Choć w tym projekcie popełniono wiele błędów różnego rodzaju, to głosy
    "szczęśliwych użytkowników" o tym, że oprogramowanie nie działa
    prawidłowo, mówią same za siebie.

    To też jest niezłe:
    http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20
    071110/RZESZOW/71109007

    Można też przeczytać o epizodzie z wykluczeniem Comarchu z przetargów
    publicznych (początek 2008 roku), ktoś się w końcu nie bał.

    Wypadki przy pracy, czy może "prawdziwa jakość"?

    > Taka amatorszczyzna prowadzi do nikad ....

    Proponuję jeszcze raz zastanowić się nad tym, do kogo powinno odnosić
    się stwierdzenie o "amatorszczyźnie".
    --
    Paweł Goleń
    mailto:p...@k...onet.pl