PracaGrupypl.praca.dyskusjeIndywidualna dzialalnosc gospodarcza ZUSRe: Indywidualna dzialalnosc gospodarcza ZUS
  • Data: 2006-02-16 10:16:51
    Temat: Re: Indywidualna dzialalnosc gospodarcza ZUS
    Od: "Makaron" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam pytanie. Prowadze dzialalnosc gospodarcza, obecnie place ok 700 na ZUS
    > czy jesli sie zatrudnie w jakiejs firmie na umowe o prace (pelen etat) to
    > czy moje skladki jakos zmaleja. Czy moze moj nowy pracodawca bedzie je
    > placil nizsze?

    jeżli zatrudnisz ze na umowe_o_prace, nie będziesz wogóle płacił składek
    ubezpieczenia społecznego z tytułu prowadzonej DG. Bedzie robić to twój
    pracodawca. Zarówno ty jak i pracodawca będziecie musieli pałcić składkę
    ubezpieczenia zdrowotnego, czyli sto kilkadziesiąt złotych. Czyli w ramach DG
    będziesz płacić tylko te sto kilkadziesiąt złotych.
    Fakt zatrudnienia się gdzies bedziesz musiał zgłosić w ZUS ajkimś tam dziwnym
    formularzem i tyle.

    Będąc zatrudnionym i prowadzącym DG, pracodawca może ci jeszcze potrącać ok 40
    zł z wynagrodzenia tytułem odpisu kwoty wolnej od podatku.
    ..
    Makaron