PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle zaleglego urlopu ? › Re: Ile zaleglego urlopu ?
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ile zaleglego urlopu ?
    Date: Mon, 27 Dec 2004 19:21:39 +0100

    Pięknego dnia Mon, 27 Dec 2004 16:41:49 +0000 (UTC), "cz3s"
    <c...@g...SKASUJ-TO.pl> zakodował:

    >W poprzedniej firmie zatrudniony byłem od dnia 01.09.2003 roku do 03.09.2004

    W takim razie od poprzedniego pracodawcy należy Ci się 9/12 urlopu -
    każdy niepełny miesiąc pracy i dzień urlopu zaokrągla się w górę, więc
    15 dni za 2004. Za zeszły rok należało Ci się 4/12x20 (albo 20 - to,
    co dostałeś od poprzedniege pracodawcy) - czyli 7 dni.

    Reasumując
    Od poprzedniego pracodawcy powinieneś w sumie za 2003 i 2004 rok
    dostać 22 dni. Jeżeli dostałeś więcej (jak piszesz 24) to w pewien
    sposób "zasponsorował" on kolejnego pracodawcę, u którego należy Ci
    się 20 dni - to, co dostałeś od poprzedniego. Czyli 20 dni -
    (15należne+2"gratis" od porzedniego)=3 dni

    Podstawa prawna:
    KP
    Art. 155^1. § 1. W roku kalendarzowym, w którym ustaje stosunek pracy
    z pracownikiem uprawnionym do kolejnego urlopu, pracownikowi
    przysługuje urlop:
      1)  u dotychczasowego pracodawcy - w wymiarze proporcjonalnym do
    okresu przepracowanego u tego pracodawcy w roku ustania stosunku
    pracy, chyba że przed ustaniem tego stosunku pracownik wykorzystał
    urlop w przysługuj?cym mu lub w wyższym wymiarze,
      2)  u kolejnego pracodawcy - w wymiarze:
    a)    proporcjonalnym do okresu pozostałego do końca danego roku
    kalendarzowego - w razie zatrudnienia na czas nie krótszy niż do końca
    danego roku kalendarzowego,
    b)    proporcjonalnym do okresu zatrudnienia w danym roku
    kalendarzowym - w razie zatrudnienia na czas krótszy niż do końca
    danego roku kalendarzowego,
    z zastrzeżeniem § 2.

    I TERAZ NAJWAŻNIEJSZE

    § 2. Pracownikowi, który przed ustaniem stosunku pracy w ci?gu roku
    kalendarzowego wykorzystał urlop w wymiarze wyższym niż wynikaj?cy z
    § 1 pkt 1, przysługuje u kolejnego pracodawcy urlop w odpowiednio
    niższym wymiarze; ł?czny wymiar urlopu w roku kalendarzowym nie może
    być jednak niższy niż wynikaj?cy z okresu przepracowanego w tym roku u
    wszystkich pracodawców.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded