PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle godzin tygodniowo? › Re: Ile godzin tygodniowo?
  • Data: 2002-01-17 10:54:42
    Temat: Re: Ile godzin tygodniowo?
    Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy ktoś orientuje się w tym ilu godzinny tydzień pracy został ustanowiony w
    > 2002 roku.
    > Z tego co wiem to w 2002 miało być 41 godz, a w 2003 - 40. Ale w nowym
    Kodeksie
    > pracy piszą o 40 godzinach w pięciodniowym tygodniu pracy.

    Ostateczne ustalenie kodeksowe to srednio 40 godz przy 5-dniowym tygodniu pracy
    (w przyjetym 3 mies. okresie rozliczeniowym). Ale dochodzimy do tego stopniowo:
    tydzien 5-dniowy juz obowiazuje, a liczba godzin zmniejsza sie co roku o 1.
    czyli w tym roku 41, w 2003 - 40. Rozne "zagwozdki" z tym zwiazane bylyl swego
    czasu omawiane w "Rzeczpospolitej" w dodatku prawnym (mysle, ze bez klopotu
    mozna to znalezc w internetyowym archiwum "Rz"). BTW, wielu pracodawcow juz
    wprowadzilo (regulaminem pracy) tydzien 40-godzinny.