PracaGrupypl.praca.dyskusjeGreencard - podatki w PolsceRe: Greencard - podatki w Polsce
    From: "TOLEK" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Greencard - podatki w Polsce
    Date: Tue, 9 Jul 2002 21:01:21 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@pd9eb7da8.dip.t-dialin.net

    Witam,

    Sprawa sie skomplikowala. ;-))
    Najwazniejszy punkt to Artykul 3.1.

    Wydaje mi sie, ze nalezy go jednak interpretowac nastepujaco:
    "Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej"
    lub
    "których czasowy pobyt w Rzeczypospolitej Polskiej trwa w danym roku
    podatkowym dłużej niż 183 dni"
    "podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swych dochodów bez względu na
    miejsce położenia źródeł przychodów.",

    czyli owe 183 dni dotycza jedynie osob czasowo przebywajacych w RP.

    Teraz powstaje pytanie, czy jestem osoba "majaca miejsce zamieszkania na
    terytorium RP". Wydaje mi sie, ze jestem (a przynajmniej, ze bylem w
    ubieglym roku podatkowym, o ktory to chodzi).

    Jezeli tak, musze rozliczyc sie od calosci swych przychodow.

    Pozdro
    Michal

    p.s. Przydalby sie rzeczywiscie jakis prawnk, ktory by to "rozkodowal" ;-))

    df0121.html