-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
pl!not-for-mail
From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: Głośny pracownik w pracy...
Date: Sun, 28 Jan 2007 19:44:42 +0100
Organization: Dialog Net
Lines: 61
Message-ID: <epiquh$nk8$1@news.dialog.net.pl>
References: <n...@4...net>
<enucsb$iof$1@news.dialog.net.pl> <enue9l$dqk$1@inews.gazeta.pl>
<enug2u$l5e$1@news.dialog.net.pl> <eo6hvq$gv5$1@inews.gazeta.pl>
<eoaf35$ill$1@news.dialog.net.pl> <eoah1s$7q7$1@inews.gazeta.pl>
<eob02c$vqd$1@news.dialog.net.pl> <eogmeo$26m$1@inews.gazeta.pl>
<eoh1kr$7j7$1@news.dialog.net.pl> <eovru0$c61$1@inews.gazeta.pl>
<ep3dfl$fdn$1@news.dialog.net.pl> <epdpfp$1qr$1@inews.gazeta.pl>
<epilhr$jd0$1@news.dialog.net.pl> <epio5p$a4a$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: xdsl-13506.wroclaw.dialog.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.dialog.net.pl 1170009874 24200 87.105.9.194 (28 Jan 2007 18:44:34 GMT)
X-Complaints-To: a...@d...net.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Jan 2007 18:44:34 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:201058
[ ukryj nagłówki ]W wiadomości news:epio5p$a4a$1@inews.gazeta.pl Maciek Sobczyk
<m...@d...doPLer> pisze:
>> Sądzisz tak, bo widzisz grupę, nie zaś jednostki te grupę tworzące. Grupa
>> to twór sztuczny i chwilowy. I dlatego mało istotny.
> Ok. Myślę, że dalsza dyskusja nie ma sensu. Uważam, że się bardzo ale to
> bardzo mylisz
To po co ją jednak ciągniesz?
Skoro to jednak robisz to odpowiem, iż nie sądzę abym się mylił, a uważam,
że
wręcz odwrotnie - mam rację.
Miernikiem słuszności przyjętych założeń dydaktycznych są efekty.
Po prostu zasadniczą podstawą przyjęcia takiej, a nie innej metodologii
nauczania jest oczekiwany efekt. Trafność wyboru określa w zasadniczym
stopniu osiągnięcie zamierzonego efektu. Te zaś bywają trudno
mierzalne, ale w pewnym zakresie jednak da się to zrobić. Dla mnie jako
belfra (to jedna z moich profesji wyuczonych) jest to odsetek dostających
się na studia (zaznaczam, że w nauczanej przeze mnie dziedzinie rekrutacja
polega na zdaniu egzaminu konkursowego i tu mam wskaźnik ponad 90%).
Z kolei w dziedzinie szkoleń informatycznych miernikiem są zamówienia na
kolejne szkolenia prowadzone przez tego samego wykładowcę, a w przypadku
szkoleń kwalifikowanych - "zdawalność" egzaminów certyfikacyjnych
(testowych), co jest miernikiem w miarę obiektywnym, bo zewnętrznym.
Choć w tej dziedzinie nie prowadziłem statystyki, mogę się pochwalić, że
wielokrotnie zamawiający szkolenia wyrażali życzenie aby były one prowadzone
przeze mnie.
Bazując na tych faktach nie obawiam się jakiejkolwiek oceny metod i podstaw
mojej dydaktyki.
Tu mam pytanie, jeśli wolno: w jaki sposób weryfikowane są Twoje osiągnięcia
szkoleniowe (szczególnie chodzi mi o weryfikację zewnętrzną)?
>> Wyrażasz się niejasno. Czemu służyć ma kontakt, jeśli nie przekazaniu
>> wiedzy/umiejętności? Co to znaczy "buduje szkolenie"?
> Buduje szkolenie - prowadzi grupę przez fazę orientacji vel. chaosu, tzn.
> buduje się poczucie bezpieczeństwa każdego uczestnika, celem umożliwienia
> mu zajęcia dla niego naturalnej roli grupowej i swobodnego wyrażania
> swoich opinii na forum (co jest podstawą każdej techniki szkoleniowej:
> dyskusji, burzy mózgów scenek, psychodramy, scenek, grup nominalnych
> etc.) -> większa otwartość każdego uczestnika -> lepsza wymiana "myśli" i
> doświadczeń między uczestnikami -> większe efekty szkolenia.
Dla mnie to zwykła realizacja programu przy zastosowaniu założonych metod,
nie żadne "budowanie". Ale nie będę się czepiał, bo nie znam specyfiki
dziedziny w której szkolisz.
Natomiast zwrócę uwagę na błąd zawarty w twierdzeniu jakoby swobodne
wyrażanie opinii na forum, burzy mózgów, psychdram itp. było podstawą
_każdej_ techniki szkoleniowej. To zwykła nieprawda. Przykładowo - w
dziedzinach, w których podstawową techniką dydaktyczną jest nauczanie
indywidualne ze szczególnym uwzględnieniem nauczania przez przykład, nie zaś
szkolenie masowe, o żadnym forum nie może być mowy (bo go po prostu nie ma),
zaś psychodramy, burze mózgów i inne tego typu kwestie nie są potrzebne.
Stosuje się tu bowiem relację mistrz-uczeń. Najlepszą i chyba historycznie
najstarszą w zorganizowanym, planowym nauczaniu.
>> już jak zdawałem egzaminy "trenerskie"
> Jest w ogóle coś takiego jak egzaminy trenerskie?
Tak. Należy je zdać aby posiadać uprawnienia do prowadzenia szkoleń
kończących się uzyskaniem róznorakich certyfikatów.
--
Jotte
Następne wpisy z tego wątku
- 28.01.07 19:10 Maciek Sobczyk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-14 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-02-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-14 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-02-14 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=