PracaGrupypl.praca.dyskusjeGC - wyrejestrowanie samochodu › Re: GC - wyrejestrowanie samochodu
    From: "Zulik2k" <z...@y...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: GC - wyrejestrowanie samochodu
    Date: Sun, 22 Sep 2002 13:35:48 +0200

    <a...@p...onet.pl> wrote in message
    news:4ea9.00000ddc.3d8ab306@newsgate.onet.pl...
    > Troche OT, ale mam pytanie odnosnie wyrejestrowania samochodu w Polsce.
    > Wyjezdzajac za granice zabralem swoj samochod. Tutaj go oclilem,
    ubezpieczylem,
    > zarejestrowalem itp. przy okazjii otrzymujac zaswiadczenie dla polskiego
    urzedu
    > zeby go tam wyrejestrowac. Zatrzymali mi tez polski dowod rejestracyjny
    (na
    > szczescie karte pojazdu mi oddali jak im powiedzialem ze jest mi
    potrzebna).
    > Pytanie: czy musze teraz go wyrejestrowac w Polsce ???
> [...]

    Witam,

    Po zarejestrowaniu samochodu w Niemczech powinieneś dostać z powrotem dowód
    i kartę
    z dużym stemplem, że auto zarejestrowane jest w Niemczech plus
    zaświadczenie z informacją
    o nowych numerach auta. Z tymi dokumentami idziesz do Urzędu Komunikacji w
    Polsce i
    wyrejestrowujesz auto w Polsce - zabierają Ci dokumenty i tablice. Jak
    wrócisz kiedyś do Polski
    to możesz przywieźć auto jako mienie przesiedleńcze bez cła ale dostaniesz
    nowe tablice.

    Btw. co to znaczy, że ocliłeś auto? Jest to Twoje mienie i żadne cło nie
    dotyczy...

    Pozdr.,
    Olo